„Основният проблем на дизеловите автомобили е, че те отделят фини прахови частици, които са под формата на сажди. Но те отделят и азотни окиси, които оказват вредно влияние върху хората с респираторни заболявания.

По данни на изследвания от 2014 година, над 6000 души в Германия са починали от преждевременна смърт. Всичко това налага в автомобилостроенето въвеждане на нови системи за дизелови автомобили, разделени в няколко категории – катализатори, DPF филтри за улавяне на твърдите частици и селективни каталитични редуктори”, заяви в студиото на „Здравей, България” Румен Дунев, бивш автомобилен състезател. Изказването му беше по повод ареста на главния изпълнителен директор на „Ауди” Руперт Щадлер в Германия във връзка с т.нар. „Дизелгейт”.

Припомняме, че миналата седмица компанията-майка „Фолксваген” беше глобена с рекордната сума от 1 милиард евро. Автомобилният производител ще трябва да плати сумата заради скандала с манипулирането на вредните емисии на дизеловите си автомобили.

„Един производител на автомобили, за да може да отговори на всички изисквания, трябва да постави допълнителни устройства, които да облекчават и намаляват вредните газове. Това обаче има своята цена, което прави автомобила неконкурентоспособен ценово на пазара спрямо другите производители”, на мнение е бившият автомобилен състезател Румен Дунев.

„Според мен в момента става въпрос за изпреварващи действия в Германия с оглед запазване на конкурентната позиция на самата фирма. И най-вече се ограничава разрастването на скандала, на вредите върху останалата част от германският автомобилен сектор”, коментира финансистът Емил Хърсев.

„Имайте предвид, че не става въпрос за фирмена политика, а по-скоро за подпрограма – за част от софтуерната програма, която обслужва този автомобил. Не е просто да установиш какво прави всяка отделна част от софтуера на колата", каза още финансистът Емил Хърсев.