Шведски учени установиха, че най-често срещаната у човека кожна бактерия би могла да го защити от някои кожни заболявания. Изследването на учените от университета в Лунд показва, че Propionibacterium acnes отделя протеинът RoxP осигурява защита срещу бактерии, допринасящи за редица увреждания на кожата. Протеинът RoxP осигурява защита и от оксидативния стрес, причинен от реактивни кислородни съединения.
Смята се, че една от най-честите причини за оксидативния стрес, който може да доведе до екзема, псориазис и рак на кожата , е ултравиолетовата слънчева радиация.Защитният ефект от RoxP е не по-слаб от този на антиоксиданти като витамините С и Е.

"Протеинът е важен за оцеляването на бактерията по човешката кожа", обобщи ръководителят на изследването Ролф Льод и допълни, че бактерията подобрява жизнената си среда, като отделя RoxP, но това е от полза и за здравето.

Името на бактерията е свързана с факта, че за първи път е открита при пациент с акне.

"Все още обаче не е известно дали предизвиква акне. Бактерията е открита и при пациенти, засегнати и незасегнати от кожни заболявания", информират учените.

Те планират изследвания с мишки и хора и ако резултатите са положителни, ще се работи по включването на RoxP в състава на слънцезащитни кремове и в лечението на псориазис и атопичен дерматит.