Удивителна история: Този мъж остана без работа, продаде колата си и...изгради бизнес за милиони долари (СНИМКИ)
Впоследствие бизнесът на Такура процъфтява дотолкова, че предприемачът разбира, че се нуждае от още повече превозни средства.
Днес Heisei Enterprise – компанията, която Такура основава през 1992 г., разполага с 400 автобуса за туристически обиколки, нощни пътувания и превоз на ученици. Компанията получава 60% от резервациите си по електронен път, като по думите на Такура, този процент при конкурентни фирми е 30%. Heisei регистрира печалба вече 20 поредни години и има персонал от около 800 души.
За страна, която е родина на мултимилиардни компании, като Sony и Toyota, в Япония има сравнително по-малко хора, които са склонни да заменят сигурността на редовната работа с по-рисковата, но потенциално по-печеливша, кариера на предпремач, отбелязва Bloomberg.
Всъщност едва една четвърт от дребните компании в страната са стартирали преди по-малко от десетилетие, в сравнение с над 50% в повечето развити държави.
Това, което тласка Такура към нетрадиционния за японците път на предприемачеството, е неговата любов към шофирането.
„Обичах да шофирам,“ споделя в интервю за Bloomberg предприемачът, който напуска гимназия, когато бизнесът на баща му фалира и се хваща на работа, за да спечели пари за собствен автомобил.
В един момент някой му подхвърля идеята да взима пътници срещу заплащане и Такура я намира за чудесна. „Така щях да шофирам и едновременно с това да припечелвам,“ спомня си той.
При все досегашния си успех, 51-годишният бизнесмен не се задоволява с постигнатото. През следващато година той планира да проведе първично публично предлагне на стойност 10 млрд. йени (87 млн. долара), за да гарантира бъдещето на Heisei, дори и след като се пенсионира.
Макар и да признава, че за автобусните компании не е характерно да излизат на борсата, Такура изтъква, че Heisei е възприемана като „технологична автобусна компания“, защото реализира такава голяма част от продажбите си по интернет.
По-малкият брой на стартъпи в Япония отчасти се дължи на по-ограничените възможности за финансиране с рисков капитал, които съществуват в страната. Такура и неговият стартиращ бизнес изваждат късмет в това отношение, когато собственикът на тайвански тур оператор иска от него да прави повече обиколки, но прохождащият предприемач отговаря, че няма възможност да купи повече автобуси.
Двамата дискутират въпроса в Тайван и няколко дни по-късно собственикът на турстическата агенция му заема необходимите средства.
„Мъжът постави на бюрото книжна кесия, в която имаше 20 милиона йени и каза „сега ще можеш да купиш автобуси,“ спомня си Такура. „Бях поразен.“
Отчасти успеха на Heisei се дължи това, че компанията се насочва към туристи с по-скромен бюджет. ВИП превозите на компанията между Токио и Осака струват по 3000 йени в едната посока, което представлява по-малко от 25% от цената на билета във влаковете стрела, пътуващи между двата града.
През последните години обаче Такура среща затруднения да наема автобусни шофьори поради застаряващото и намаляващо население на Япония. Bloomberg отбелязва, че средната възраст на всички около 130 000 автобусни шофьори в страната е 48 години, сравнено с 42 години за другите отрасли. В опит да привлече повече квалифицирани кадри, Такура повишава годишните заплати с 15% за последните две години, но този ход не постига особен ефект.
Затова и компанията диверсифицира своята дейност. Понастоящем Heisei притежава пет къщи за гости по маршрута Токио-Осака и смята да купи още. Освен това тя купува и малки резиденции в близост до къщите за гости, които отдава на ниски цени.
Според Такура хората, които стават предприемачи, трябва да следват своята страст, както е направил той, когато е купил своя Jaguar, който впоследствие продава, за да купи автобус. Днес той също притежава луксозна кола - този път Mercedes Benz, която използва в бизнеса, пише Bloomberg.
Източник: profit.bg
0 Коментара: