Едни от автомобилите с най-голяма идентичност в това време на култивация си остават машините на английския производител MINI. Въпреки, че порастнаха значително от оригинала, те продължават да запазват своя подход и новия Countryman го постига с лекота, пише Факти бг.

Новите MINI-та започнаха с типичния двуврат модел, след това на автосалона в София бе представен новия Clubman, а преди месец бе ред и на най-големия им събрат, но сега успяхме да го изпробваме по планинските проходи, като целта бе много завои. Той е порастнал, но подхода към формите го прави за изглежда малко по-малък. Това от своя страна обаче, не е довело и до влошаване на управлението, а точно обратното - автомобилът се усеща олекнал, а управлението е значително по-остро. 

Екстериор
Отвън лесно можем да разпознаем, че става въпрос за наистина нов модел, защото освен фаровете и броните и линиите са променени. Тази на прозорците седи малко по-ниско и от там идва визуалната измама, че автомобилът е по-малък, но е точно обратното. Фаровете и стоповете следват новия път, а предната и задната брони са създадени само за този модел и са по-елегантни от тези на двувратата класика. Всичко във външността подчертава, че става въпрос за MINI. За да покаже възможностите си за преминаване през по-тежки терени, той е екипиран с типичните за подобни модели матови арки на калниците, но те могат да бъдат и в цвета на купето.

Интериор
Тук е една от основните промени в модела, като главната посока е повече място за пътниците и багажа - в този автомобил спокойно могат да се возят четирима възрастни и техния багаж за приключения. При теста изпробвахме възможностите на багажника със свалени седалки и автомобилът без проблеми побра едно шосейно колело в легнало положение. Всичко останало е познато от другите нови модели - големият дисплей в централната конзола, типичните бутони с хромирани разделителни арки, седалките, които освен визуален аспект са и много удобни, както и хед-ъп дисплея, който ни позволява да не отделяме очи от пътя. 

Ходови характеристики
Както и при Clubman и тук се използва изцяло ново шаси, което е ориентирано към предното предаване и влиза в употреба и в BMW X1. Автомобилът е значително по-твърд и приятен за каране, като за това допринася адаптивното окачване, което буквално го превръща от фина градска играчка в картинг, който поглъща завоите с лекота. Нарастването на Countryman се изразява във всички насоки - широчината с 32 мм, дължината с цели 216 мм, междуосието с 75 мм, а теглото средно с около 50 килограма според нивото на оборудване.

Двигател
Тук, както и при другите модели е оснвоната промяна и бензиновите агрегати вече са бензинови 1.5-литров турбо и 2.0-литров турбо, а дизеловия е само 2.0-литров. Това допринася за значително по-голям въртящ момент и по-приятно каране, защото автомобила иска завои. Тестовият автомобил бе от версията S със 192 конски сили и в градски условия е тих и спокоен, но извън тях, ви се иска постоянно да сте в спортния режим, защото изпускателната система изкарва едни много приятни звуци. Средния разход надмина 10 литра на сто, но автомобила бе каран в натоварен режим, защото ни подтикваше постоянно да го правим. Единственото, което ни липсваше бяха перата зад волана за управлние на осемстепенната автоматична скоростна кутия.

 

За теста избрахме едни от най-добрите проходи в страната, като стартирахме от Белово-Юндола, насочихме се към Банско и се качихме до Бъндеришка поляна и завършихме с Предела като през цялото време това голямо MINI ни караше да се чувстваме, като в рали автомобил.

Цена
Тук е мястото, което ще бъде противоречиво за много от вас - управляваният автомобил от версията S с добро количество допълнения бе на цена от 93 656 лева с ДДС. В него обаче, има всичко, което би потрябвало в днешно време - пространство, управление, визия и задвижване на четирите колела. Но освен това има и голяма доза идентичност и с него определено можете да покажете, че имате стил и искате да се отличите от масата.