Комисия от руското МО, разследващо обстоятелствата около аварията на 5 декември с изтребителя Су-33 на авионосния крайцер „Адмирал Кузнецов” в Средиземно море допускат, че инцидентът може да е по причина грешка на пилота, съобщи вестник „Комерсант”. Разследването обаче не е завършило.
Специалистите установили, че отклонението от оста на кацането превишавало с половин метър пределно допустимото – 4,7 м вместо 4,2 м. Така геометричната асиметрия довела до недопустима асиметрия в натоварването на двата края на въжето.
 
Първоначалните версии бяха две: или въжето се оказало слабо или пилотска грешка. „Съдейки по параметрите на самолета в момента на приземяването, дори напълно изправното въже не би издържало такова натоварване – на лице е грешка в техниката на пилотиране” – заявил източник близо до разследването.
 
Въжето се скъсало, след като изтребителят пробягал 50 м, и след това рухнал в морето. Пилотът се катапултирал по команда на ръководителят на полетите.
 
На 14 ноември изтребител МиГ-29 от състава на авиокрилото на авионосеца „Адмирал Кузнецов” се катапултира поради изразходване на горивото. Той не успя да кацне поради повреда в палубната спирачна система.
 
Превод и редакция: БЛИЦ