Нова стартъп компания смята да предложи пътнически самолет, захранван само от електричество, който ще лети от Лондон до Париж след десет години, съобщава ВВС.
Самолетът, който предстои да бъде разработен, ще може да превозва 150 души при полети на по-малко от 480 км. Wright Electric съобщи, че с премахването на необходимостта от самолетно гориво цената на полета може да намалее драстично.
Британската нискотарифна компания Easyjet е изразила интерес към технологията. „Easyjet проведе разговори с Wright Electric и активно помага на компанията да разработи тази вълнуваща технология“, съобщи представител на Eeasyjet. 

Въпреки това трябва да бъдат преодолени значителни препятствия, ако Wright Electric иска да превърне електрическия самолет в реалност. Компанията силно разчита на иновациите в технологията на батериите, като продължава да я подобрява. В противен случай тя няма да може да генерира достатъчно енергия, за да предостави на самолетите необходимия обхват.
Компанията все още не е произвела собствен самолет и работи с американския изобретател Чип Йетс, чийто електрически самолет Long-ESA държи световния рекорд за най-бърз електрически летателен апарат.

Сред конкурентите на Wright Electric е авиационният гигант Airbus, който разработва свой електрически двуместен самолет E-Fan от 2014 г. и обяви планове за създаване на електрически самолет на къси разстояния със 70 до 90 места.
Wright Electric е подкрепяна от Y Combinator - най-ценената програма-инкубатор за стартъпи в Силициевата долина. Сред произлезлите от програмата компании са AirBnB, Dropbox и софтуерната компания за управление на човешките ресурси Zenefits. 

Целта на Wright Electric, разкрита в прецентация, която беше показана пред потенциални инвеститори във вторник, е всички полети на кратки разстояния да станат електрически в идните 20 години, а това ще бъдат около 30% от всички полети в света. Според компанията, освен по-ниски разходи за гориво за авиокомпаниите, технологията може да има голяма добавена стойност и за хората.

“В зависимост от това как е проектиран, можете да имате електрически самолет, който е значително по-тих от самолета, консумиращ гориво“, казва Джеф Енглър, съосновател на Wright Electric. Батериите ще се зареждат отделно, което означава, че самолетите не трябва да стоят на пистата, докато бъдат заредени.

"Искаме да бъдем колкото е възможно по-бързи, така че авиокомпаниите да държат самолетите си във въздуха колкото е възможно по-дълго и да покриват разходите си“, допълни Енглър.

Други технологични стартъп компании също опитват иновации в авиационната индустрия. Boom - компания, подкрепена от сър Ричард Брансън, разработва свръхзвуков самолет, наподобяващ Concorde. Целта е самолетът да изминава разстоянието от Лондон до Ню Йорк за три часа и половина. В момента разстоянието отнема осем часа. Очаква се тестовите полети да започнат по-късно тази година.

Източник: Profit.bg.