Британският пилот на Мерцедес и основен претендент за титлата във Формула 1 Люис Хамилтън разкри любопитни подробности от детските си години и как се е запалил по моторните спортове.

Всеки фен на Формула 1 поне в Германия е запознат с детските снимки на Михаел Шумахер, Нико Розберег и Себастиан Фетел на картинг пистата със семействата зад гърба им. За звездата на „сребърните стрели” Люис Хамилтън основите за моторния спорт са положени по малко по-различен начин.

Бях впечатлен от количкитe играчки, като всяко малко момче. Тогава живеехме в малко жилище. Срещу нас имаше някой, който конструираше огромни модели – в повечето случаи военни кораби. По едно време момчето там имаше количка с дистанционно управление. Беше наистина голяма и той каза, че мога да я пробвам. Баща ми обаче каза: „Не, в никакъв случай. Ако я развалиш…”. Въпреки това пробвах. Веднага се получи и то наистина добре. Другите не можеха да повярват, че един четиригодишен може по този начин да я контролира”, спомня си Хамилтън пред Sky Sports.

“Моят баща след това ми купи такава количка и си правех истински състезания. Това е като Формула 1, но в по-малък мащаб. Трябва да избираш същата линия на каране, както в истинска състезателна кола. Една година по-късно за първи път седнах в картинг кола. Спомням си точно този ден. Веднага се справих с ускорението и спирачката и карах в правилна линия, заради количката с дистанционното”, продължава 32-годишният британец разказа си.

На пет години малкият Хамилтън тръгва на картинг турне със семейството си, като баща му Антъни се грижи за логистиката и техниката. „Нашите изяви не бяха особено професионални, но бяхме наистина бързи на пистата”, казва още Хамилтън, чийто баща не му се меси толкова, както например много други бащи или „майките на състезателите във фигурното пързаляне” се месят в спорта.

При много родители е така. Те искат да стигнеш до Формула 1. Или ако играеш футбол, твоето семейство би искало един ден да играеш за Манчестър Юнайтед. При нас беше по-различно. Ние се състезавахме само за удоволствие. Беше наше общо хоби и наистина важно за нас. Моят баща продаде всичко, за можем да продължим да караме в картинг състезания. Тогава обаче дойдоха Рон Денис и Мерцедес и ме подкрепиха. Това беше повратна точка в моя живот. Казах му, че един ден ще карам във Формула 1. Този разговор имаше позитивни последствия”, спомня си още британецът. 

Макларън наблюдава напредъка на Хамилтън и бързо го привлича. „Прибрах се един ден вкъщи и моят баща ми каза, че Рон се е обадил и съм получил договор. Казах просто: „Супер”, след което отидох в стаята си и си вършех моите си неща. Тогава въобще не си представях какво означава всичко това. Когато самият аз наистина подписах договора си с Макларън, бях на едва 13 години и си мислех, че ще имам кариера на картинг пистата. Едва на 16 години ми стана ясно, че нещата ще стават сериозни”, продължава Хамилтън.

След края на кариерата си в картинга той бързо се развива във Формулата от 2001 до 2006 година, включително титли във Формула Рено, Формула 3 и GP2 сериите. През 2007 година Хамилтън дебютира в най-престижната моторна надпревара и завършва сезона втори, а само година по-късно става най-младият световен шампион във Формула 1 и има вече 53 победи. Така след „доброто и използвано Мини”, неговата първа кола, в личния му гараж му има безброй луксозни превозни средства и спортни коли.