Застрахователната компания “Армеец” изненадващо спечели наддаването за новата спортна зала на Четвърти километър в София. Три големи компании водеха люта битка до последния момент. “Армеец” въобще не фигурираше в сметките, дори не се споменаваше като възможен победител. Другите две компании бяха един от водещите мобилни оператори у нас и друго застрахователно дружество. Още при втората пресявка обаче победителят излязъл с оферта на стойност 930 хиляди лева на година. Сума, с която ще се спонсорира новото съоръжение.

Като цифрово изражение офертата на мобилния оператор е била 350 хиляди евро. От компанията обаче допълнили много екстри на стойност още 300 хиляди евро, което прави 650 хиляди евро или 1,3 милиона лева. Шефовете на мобилния оператор предложили на Национална спортна база да се заемат с цялостната телекомуникационна инфраструктура на залата, включително полагане на най-ново поколение оптически кабели, освежаване и довършване на фасадата на съоръжението. От компанията обаче имали едно условие, което веднага ги изхвърлило от борбата. Ръководството не искало името й да се свързва с известната чалга компания от Димитровград “Пайнер”, както и с нейните изпълнители, пише “7 дни спорт”. Другите кандидати не са имали подобно изискване. Така “Армеец” получи договор за името на новата зала за 3+2 години.

“Минимумът за едно такова съоръжение е между 700 хиляди и 1 милион лева”, коментира шефът на Национална спортна база Петър Божилов. В търга е било записано, че не могат да кандидатстват цигарени и алкохолни марки. Според Божилов спонсорският договор ще бъде основното перо в бюджета на залата. По предварителни разчети на месец за издръжка ще ходят 100 хиляди лева. Ще се трупа наем и от различни спортни и културни прояви, за които ще се плаща по 15 хиляди лева на ден.

Новата зала ще бъде открита на 30 юли с волейболен мач между България и Сърбия. През ноември съоръжението ще приеме турнира на шампионките по тенис, а догодина сме домакини на финалите на Световната лига по волейбол./БЛИЦ