Шесткратният световен шампион и звезда в Световния рали шампионат (WRC) Себастиен Льоб започна с демонстрация на високата си класа на Рали България. Французинът спечели първите два специални етапа от родната надпревара, която за първи път в историята си е част от календара на Световния рали шампионат.

Пилотът на “Ситроен” със своя Ситроен С4 премина първия специален етап язовир “Батак” с дължина 31,77 километра за време 17 минути, 33,8 секунди. Това е най-дългият етап от ралито, който включва общо 14 специални отсечки. Съотборникът му в “Ситроен” Дани Сордо даде второ време, като остана само на 8,6 секунди след големия фаворит за победата. Трети се нареди младият французин Себастиен Ожие от втория заводски отбор на Ситроен – “Ситроен Джуниър”. Той бе по-бавен с 9,1 секунди от Льоб.

Петер Солберг и Кими Райконен са четвърти и пети. Пилотът на “Форд” Мико Хирвонен се нареди на шесто място, на 18 секунди зад Льоб.

Във втория етап – язовир “Белмекен” с дължина 27,57 километра най-бърз отново бе Себастиен Льоб. Той даде време 15:14,5 минути и изпревари с 16 секунди останалия на второ място Петер Солберг. Трети се нареди Себастиен Ожие.

В генералното класиране начело е Льоб с общо време – 32:42,3 минути, втори е Петер Солберг (Норвегия) – 32:58,3, трети е Себастиен Ожие (Франция) – 33:00,9.

Метеорологичните условия са добри, времето е сухо, а на пътя има само няколко влажни петна, останали след нощния дъжд. Голяма част от екипажите избират твърдите гуми на “Пирели”.

“Много съм щастлив от старта. Пътищата са добри, засега съм доволен, това беше наистина добро начало”, каза Льоб. “Всичко е о`кей. Имах лек проблем по средата на трасето, тъй като имаше доста коли пред мен”, добави вторият във временното класиране Дани Сордо.

Първият български екип, който стартира, бе Тодор Славов/Добромир Филипов. След първите два етапа те са на 13-о място с общо време 36:02,9 минути, на по-малко от 4 минути след лидера Льоб. “Имахме проблеми със спирачките в края на етапа”, каза Славов./БЛИЦ

Програма на Рали България тук