Номерата на партиите и коалициите в бюлетините за предстоящите избори ще бъдат изтеглени от 10.30 часа на 22 февруари. Това съобщи на пресконференция говорителят на ЦИК Александър Андреев, предаде агенция "Фокус".
 От 11.00 часа ще се състои жребият за отразяване на партиите и коалициите в обществените медии. 

За предстоящите парламентарни избори регистрираните партии са 13, коалициите са 9, инициативните комитети в отделните избирателни райони за издигане на независими народни представители са 21. Районите са общо в 13, най-много са 5 на брой са в 25 район София. Това каза на пресконференция говорителят на ЦИК Камелия Нейкова, цитирана от "Фокус". "До момента са подадени онлайн заявления за гласуване извън страната от 8960 избиратели. Най-голям брой са от Турция, Великобритания и Испания. Чрез дипломатически и консулски представителства са подадени 92 заявления. Срокът за подаването на тези заявления е до 28 февруари", коментира Нейкова. 

Във връзка с взетите решения от ЦИК през миналата седмица говорителят на ЦИК Александър Андреев коментира, че е открита процедурата за машинно гласуване, като поръчката е публикувана във вторник - 14 февруари. Той добави, че е имало една пусната жалба, разгледана днес и съдът е прекратил производството на това решение. 

"Друго решение на ЦИК е свързано с предоставяне на медийни пакети на партии, коалиции и независими кандидати. За партиите и коалициите, които не получават субсидии, не се дължи изплащането на медийни пакети. Размерът за партиите и коалициите е 40 000 лв., а за независимите кандидати е 5 000 лв.", добави той.

"С решението си уредихме изцяло процедурата, по която следва да бъдат предоставени медийните пакети като се запазва същия ред - със заявка до ЦИК. Комисията одобрява договора, който е сключен на основа на условията, съдържащите се с него въз основа на това дали медията е регистрирана в определения срок, дали е обявила тарифите и условията си за предоставяне на медийни услуги", поясни Андреев и допълни, че текстовете на Изборния кодекс са изменени и задължението е тези тарифи и условия да бъдат не по-високи от средните пазарни цени за реклама през последните 6 месеца преди започването на предизборната кампания. "След, което се отчита извършената медийна услуга, чрез предоставянето на необходимите доказателства, които се проверяват в комисия и се внасят в ЦИК за одобряване на плащането", обясни Александър Андреев.