Стотици отменени полети и десетки хиляди пътници, които промениха плановете си заради стачката на пилотите от германската авиокомпания „Луфтханза”, която продължи повече от седмица, съобщава БНТ. Какво трябва да правим, когато разберем, че полетът ни е отменен и къде да търсим правата си?
Куфар, билет за пътуване и подготовка за няколко часов полет. Случва се обаче понякога авиокомпанията да промени плановете ни. Последните седмици се оказаха истинско изпитание за пътниците на авиокомпания Луфтханза. Стачката на пилотите, които искат по-високи заплати отмени стотици полети, включително и до София. Знаеха ли хората как да реагират, за да защитят правата си и все пак да достигнат до крайната си дестинация?
 
„Имаше стачка на Луфтханза и полетът ми беше отменен от 30 за 1-ви. Не знам какво да правя, предполагам, че трябва да отида при служител на гишето и той да ми даде напътствия”, разказа пътничка.
 
Оказва се, че като пътници имаме възможности да защитим правата си. Достатъчно е да се обърнем към Европейския потребителски център, който ще ни даде напътствия какво да правим при отменен или отложен полет.
 
„Авиокомпанията е длъжна да представи алтернатива”, обясни Игнат Арсенов, Европейски потребителски център.
 
Ако полетът ни е отложен или отменен и се налага да изчакаме една нощ, авиокомпанията е длъжна да ни осигури хотел и храна безплатно. При пътуване със самолет често се случват и други непредвидени обстоятелства.
 
Какво се случва, когато авиокомпанията е изгубила багажа ни и към кого трябва да се обърнем?
 
Оказва се, че с този проблем са се сблъсквали много хора. На всеки хилядя пътници 7 не получават куфарите си на лентата за получаване на багаж. Процедурата в този случай е доста опростена. „Трябва да се пусне молба и пътникът трябва да получи багажа си до 1 седмица. Лично аз съм изпадал в такава ситуация”, посочва Арсенов.
 
Всички тези възможности, които ни дава законодателството важат за страни-членки на Европейския съюз. Експертите ни препоръчват винаги да четем условията на авиокомпанията преди да си купим билет, за да знаем как да реагираме при извънредни обстоятелства.