В разгара на стачките: Какво да правим при проблем с авиокомпаниите
Като пътници имаме възможности да защитим правата си
„Имаше стачка на Луфтханза и полетът ми беше отменен от 30 за 1-ви. Не знам какво да правя, предполагам, че трябва да отида при служител на гишето и той да ми даде напътствия”, разказа пътничка.
Оказва се, че като пътници имаме възможности да защитим правата си. Достатъчно е да се обърнем към Европейския потребителски център, който ще ни даде напътствия какво да правим при отменен или отложен полет.
„Авиокомпанията е длъжна да представи алтернатива”, обясни Игнат Арсенов, Европейски потребителски център.
Ако полетът ни е отложен или отменен и се налага да изчакаме една нощ, авиокомпанията е длъжна да ни осигури хотел и храна безплатно. При пътуване със самолет често се случват и други непредвидени обстоятелства.
Какво се случва, когато авиокомпанията е изгубила багажа ни и към кого трябва да се обърнем?
Оказва се, че с този проблем са се сблъсквали много хора. На всеки хилядя пътници 7 не получават куфарите си на лентата за получаване на багаж. Процедурата в този случай е доста опростена. „Трябва да се пусне молба и пътникът трябва да получи багажа си до 1 седмица. Лично аз съм изпадал в такава ситуация”, посочва Арсенов.
Всички тези възможности, които ни дава законодателството важат за страни-членки на Европейския съюз. Експертите ни препоръчват винаги да четем условията на авиокомпанията преди да си купим билет, за да знаем как да реагираме при извънредни обстоятелства.
0 Коментара: