Лампи и парчета корозирала конструкция от години падат от тавана на тунел “Ечемишка”, разказа бившият шеф на вече несъществуващото звено “Магистрална полиция” полковник Красимир Занев, цитиран от "Труд".
“Докато бях начело на “Магистрална полиция” (от 2002 до 2006 г. – б. а.) многократно информирах ръководството на Агенция “Пътна инфраструктура” за падащи предмети и нередности по всички тунели на автомагистрала “Хемус”. Особено за “Ечемишка”. Имам подадени поне четири-пет писмени сигнала, в които съм уведомявал ведомството за този проблем”, обясни Занев. Той каза, че издавал заповеди към подчинените си да разчистват отломките от пътното платно и да ги изкарват извън тунела.

“Редовно бяха подменяни самите осветителни тела, но конзолите, за които те са захванати, си бяха корозирали. На това никой не обръщаше внимание и сега се стигна до този трагичен инцидент. А за абсолютно всеки случай на паднал предмет сме казвали на АПИ”, посочи полковникът.

Той каза още, че лампите, които се намират в средата на гредите, не са работили. Новите се слагали встрани от тях, като допълнителни. Относно разнопосочните информации за извършвани ремонти Занев обясни, че има монтирани камери, от чиито кадри може да се види кой, кога и какво е правил. Но от поддържащата фирма “Автомагистрали” ЕАД обясниха, че видеонаблюдение вътре в тунела няма.

В същото време продължава проверката за инцидента, при който загина Елена Горанова, като информация не се оповестява. А служебният регионален министър Спас Попниколов издаде нареждане към АПИ дейностите в лявата тръба на “Ечемишка” да привършат възможно най-бързо, за да се възстанови трафикът. По-късно от МРРБ съобщиха, че това ще се случи до 14 февруари.

“Максимална мобилизация и работа на 24-часов режим е разпоредил министърът на регионалното развитие Спас Попниколов, който се включи лично в последното заседание на комисията в Агенция “Пътна инфраструктура”. Тя бе сформирана в неделя, за да проучи състоянието на авариралото съоръжение и да набележи мерки за пълното му обезопасяване”, съобщиха още от МРРБ.

Оттам допълниха, че сред предложените различни варианти на проектантски решения е било избрано старата осветителна конструкция в тунел “Ечемишка” да бъде демонтирана с цел максимално бързо възстановяване на движението в тръбата за София. Преценено било, че укрепване на съществуващата конструкция би отнело по-дълго време и няма да гарантира 100% безопасност.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!