За поява на нови течове от пукнатини на един от резервоарите, в който се съхранява опасният химически отпадък трихлоретан, е сигнализирал синдикът на девненския завод „Полимери“. Областният управител Тодор Йотов свика веднага междуведомствената комисия по бедствия и аварии с представители на компетентните институции от областта. На нея е взето решение спешно да бъдат запечатани появилите се пукнатини на компроментирания резервоар.
Областният управител на Варна заяви, че може да поиска от кмета на община Девня въвеждането на частично бедствено положение. По-късно Йотов уточни, че заминава за столицата на спешна среща по проблема със служебния премиер Огнян Герджиков. Според кмета на Девня, Свилен Шитов обаче няма непосредствена опасност за населението на града, общината и Варненска област, заради трихлоретана във фалиралия „Полимери“. Той смята, че проблема изкуствено се нагнетява и обясни, че заради дупка в покривната конструкция на единия от двата резервоара с трихлоретан, в него е навалял сняг, пише "Монитор". 

След затопляне на времето той се е разтопил и нивото на течността се е повишило, като е достигнало до образувалата се още през 2013 година пробойна. На 17 февруари т.г. оттам е регистриран теч, за който след химически анализ е установено, че съдържа само вода и не представлява опасност за околната среда. „Самите тежки фракции се намират на дъното на на корозиралия резервоар, където дебелината на стените, по данни на синдика на „Полимери“, е 9 милиметра и няма непосредствена опасност от образуване на нови пробойни и течове“, увери Шитов.

Той допълни, че междуведомствена комисия вече е набелязала конкретни мерки, които ще бъдат реализирани на площадката с двата резервоара с трихлоретан. Сред тях са намаляване на киселинността в компрометирания съд, покриване на площадката със специална битумна изолация, залепване на пробойната с полиестер и др.

Общото количество на опасния химикал във всички съдове е 2 640 тона. Превантивните действия ще бъдат предприети, защото процедурата по транспортирането и утилизацията на тежките фракции ще се забави, заради обжалването на обществената поръчка за избор на изпълнител.

Консорциумът „Ви Пи Инд-Еко“ бе класиран на първо място сред 5-те кандидати за транспортиране и обезвреждане на трихлоретана. Едва след приключване на спора по процедурата, опасното вещество ще може да бъде транспортирано с влак до завод във Франция, където да бъде обезвредено. Срокът за изпълнение е 10 месеца.