Рубриката „Ретро Бургазъ“ показва новините, каквито са били на тази дата преди 80 и 50 години. Днес се връщане назад във времето, за да видим основните теми в регионалния печат, пише Флагман.
На 25 февруари 1937 година „Бургазки Фаръ“ продължава да информира обществото за предстоящите местни избори. Законът се либерализира, допускат се да гласуват и жени, както и стопански съсловия да издигат кандидати. Заради това и търговците решават, че е време да имат представителство в общинската власт. Днес това се счита за напълно естествено и цели общински съвети, като този в Несебър, например, е доминиран от бизнес партии. Ето какво пише на 25 февруари 1937 година „Бургазки Фаръ“:

Обсъждат Бургаския общински съвет 

Стопанските съсловия са решили да се възползват от закона за общинските избори и да пратят в бъдещата ни общинска управа, колкото се може повече свои представители. Така, например, освен представителите, които съгласно закона ще имат право да участват, те щели да излъчат и представители – около 12-18 на брой – кандидати за изборни общински съветници от различните райони.

Това решение на стопанските съсловия не ни изненадва. Нашият град е от първостепенно значение заради порта и се превърна в стопанско средище. Заради това исканията на стопанските съсловия да участват са много основателни. Веднага обаче трябва да напомним на бургаските граждани, че в своята цялост стопанските съсловия имат съществени интереси. Интереси, чиито олицетворяване трябва да става навреме и успоредно с удовлетворение на стопанските им нужди.

Ето защо е необходимо в случая бургазлии да се представляват не само от професионалисти – стопани, но и от граждани с всестранни интереси, имайки предвид културния живот на града.

------

В същия брой в традиционната коментарна рубрика „От Кулата на Фаръ“, подписана от „Фаропазачъ Св.“ се засяга темата и за управлението на театъра. Настоява се Бургаският театър да стане държавен, както тези в Пловдив и Варна.

В социалистическа България на 25 февруари 1967 година основната тема е повишаването на производителността на ДИП „Яна Лъскова“.