Обществената поръчка, която в момента се разследва от прокуратурата, е била предложена от Цвета Тимева, която по това време е била директор на оперативна програма „Транспорт" в АПИ, а не от Лазар Лазаров, който беше шеф на институцията, научи БЛИЦ.
Оказа се, че Тимева е дала зелена светлина на обществената поръчка поради ниските ѝ параметри и тя е била одобрена от още един неин колега в управителния съвет. Медията ни научи, че под документите за конкурса никъде няма подпис на инж. Лазаров.

Обществената поръчка, след като е преминала определените процедури, е била възложена на италианската фирма „Кооператива Муратория Чементисти – Чи Ем Чи Ди, Равена“. Кой знае защо обаче в общественото пространство натрапчиво се завърта името на Лазар Лазаров. Само можем да предполагаме, дали той е бил натопен от негови колеги, за да поеме чужда отговорност.

БЛИЦ потърси за коментар бившия строителен министър Лиляна Павлова. Макар и лаконично Павлова потвърди новината на БЛИЦ и заяви следното:

„Действително г-жа Цвета Тимева е направила обявлението за допълнителни дейности по двата лота на АМ "Марица". Единият е изпълнен по времето на кабинета "Борисов", вторият - по времето на правителството на Орешарски. Нямам спомен г-н Лазаров да има участие във взимането на решението“, допълва Павлова.

Интересното в случая е, че кариерата на Цвета Тимева търпи бурно развитие в последните седмици. От чиновник в АПИ сега тя е поканена от президента Румен Радев за негов секретар и в момента работи в администрацията му на Дондуков 2.

Напоследък от БСП използваха разследването на прокуратурата по случая, за да си направят кризисен пиар. Любопитно е да чуем техните коментари, след като се оказа, че техен човек е в основата на кой знае защо обявената за скандална обществена поръчка.

Ивайло КРАЧУНОВ, БЛИЦ