Само месец се пази детайлната информация за топлоподаването, подчерта в предаването "Седмицата" по "Дарик" омбудсманът Мая Манолова. Тя посъветва столичаните, които имат намерение да пускат жалби в Топлофикация-София, да не отлагат дълго това.

"Направих консултации със специалисти, занимаващи се с доставка на топломери. Убедих се, че те отчитат топлоенергията, влизаща в сградата, ден по ден, час по час. Тази информация обаче се пази 30 дни в дигиталната памет, а после изчезва", обясни Манолова. По нейни думи след зануляването на данните абонатите няма да могат да докажат колко реално са били ощетени по време на аварията, оставила няколко квартала в София без парно и вода.

От друга страна 36 месеца е срокът, в който се пази информацията по месеци.

"Хората, които искат да подадат жалби, трябва да идат в деловодството на Топлофикация и да искат да бъде направена справка в тяхно присъствие от топломера, намиращ се в абонатната станция в блока", каза още омбудсманът. Според нея трябва на ощетените хора да се разясни как точно ще бъдат обезщетени.