Поръчката за изграждането на автомагистрала "Марица" е възложена по абсолютно стандартния и законоустановен начин, след изготвянето и провеждането на открита процедура за избор на проектант и изпълнител. Това заяви бившият шеф на АПИ Лазар Лазаров по повод разследването на прокуратурата на нагласен конкурс при строителството на аутобана.
Както БЛИЦ съобщи, прокуратурата е установила, че действията по изграждане на отсечката са извършени от пловдивска фирма, а поръчката е била дадена на италианска компания. Чуждата компания е сигнализирала, че има проблем с почвата, но АПИ не са дали поръчката на италианската фирма, а на българска.

„Италианската компания още през 2011-2012 г сезира АПИ, но основно през 2013-2014 за възникнали форсмажори. На базата на това те искат между 70-80 млн. като компенсации за настъпили вреди. За всяко нещо има документи. Въпреки това, ръководството на агенцията 2013-2014 г възлага проверка, доказва се, че исканията са основателни и се обявява обществена поръчка, защото дейностите са различни от стандартните дейности, които са необходими при изграждането на магистрала”, обясни бившият шеф на пътната агенция пред БНТ.

Той припомни, че през 2014 година е имало много дъждове и река Марица буквално била излязла. „Строителството беше много трудно. Дейностите, които бяха възложени, бяха абсолютно необходими”, добави Лазаров.

Той бе категоричен, че цялата процедура е спазена и тези лица са избрани, за да може да бъде контролиран строителният процес.„Трима кандидати има. Обществената поръчка е спечелена от най-ниската подадена цена. Може да е имало разговори за обсъждане на цената, но няма как те да са повлияли на спечелването на поръчката”, каза още Лазаров.  

Той разясни, че по това време няколко лица са собственици на „Пътища Пловдив”, но Георги Гергов не е бил сред тях. „От 2014 г., в качеството си на шеф на Управителния съвет на АПИ, не съм го срещал въобще”, заяви той.

Лазар Лазаров каза още, че периодът 2014-2015 г. е бил инфарктен по отношение на Пътната агенция, довършвали са се много пътища. „Основната ни цел е била завършването на обектите по оперативните програми. Ако тези дейности не бяха извършени, щеше да се случи трагедия, магистралата нямаше да бъде завършена”, подчерта Лазаров.