Посетителите на българския щанд на изложението MITT 2017 в Русия имат възможност да се запознаят с българската шевица и бродерия. Също така е организирана дегустация на български сладка, а професионален сладкар демонстрира на живо как и да се правят могат да се използват за украса на торти и по какъв начин да се правят захарни фигурки.

За публиката има презентация на вина от сомелиер на руски език, дегустация на традиционни специалитети – баница, сирене, луканка, мед и др. На щанда се плетат мартенички, които се подаряват на всеки посетител, съобщи пресцентъра на Министерство на туризма в сряда (15 март).

България се представя с национален щанд от 356,5 кв. метра. Освен министерството на него присъстват 28 съизложители, сред които четири от морските ни общини – Варна, Приморско, Несебър и Созопол, и компании. На събитието присъства заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева. MITT 2017 се провежда в периода от 13 до 16 март 2017 година.

Водещият слоган за дестинацията през 2017 г. е "България – открий и сподели". Основните акценти в представянето на страната ни са определени съгласно търсените продукти: културен туризъм, балнео-, СПА и уелнес. България се промотира като целогодишна туристическа дестинация с древна култура, богата на исторически и архитектурни паметници, минерални източници, красива и съхранена природа и вкусна храна, като основната цел е да бъдат привлечени по-голям брой руски туристи.

По данни на руските туроператори България остава сред европейските направления лидери в морската почивка, които са търсени от руските туристи по време на кампаниите за ранните резервации при туроператорите. За увеличение на интереса към страната ни свидетелства и статистиката на запитванията на руснаците в общите и специализираните търсачки. Така например запитванията за пътувания към България, направени през януари в търсачката Слетать.ру, бележат увеличение със 180,4% в сравнение с декември 2016 година.

Това е най-високият показател за месечно увеличение на обема от запитвания по страните, участващи в интернет статистиката на Слетать.ру. По данни на търсачката Яндекс през месец януари 2017 г., България показва увеличение на запитванията на ползвателите със 130,7% в сравнение с декември 2016 г. и влиза в Топ 3 страни с най-висока динамика на увеличение на запитванията при търсене на турове от страна на руските клиенти.

В изложението MITT Русия участват над 1 600 фирми от 182 страни и региони, а броят на посетителите надхвърля 28 хил. човека. Събитието е предназначено за масова публика и професионалисти, като на него се предлагат всички видове туристически услуги. Осъществяват се срещи и се поддържат връзки с вече съществуващи бизнес партньори, представят се нови направления и видове услуги, изучават се новите предложения и методи на работа на конкурентите, дава се възможност да се обхване максимална целева аудитория за малко време на едно място. МIТТ предоставя възможност на участниците и посетителите на изложението да се включат в обширната делова програма и срещи с първите в бранша.

Източник: Руски дневник