Находката подкрепя теорията, че сме дошли от космоса, заявиха учени
<em>На остатъци от голям метеорит, паднал на територията на Африка, са намерени органични вещества, които се смятат за ключови елементи на живота. Учените са открили най-важните строители на живата материя - аминокиселините, без които е невъзможно да съществуват протеините.</em><br /> <br /> Това откритие може да стане косвено доказателство на теорията, според която животът на Земята не е възникнал спонтанно, а е дошъл от космоса. Много е вероятно главните елементи, нужни за създаването на големи органични молекули, да са прилетели именно на метеоритите, подобни на този, който в момента се изучава. Небесното тяло е паднало на територията на Судан.<br /> <br /> Въпросният метеорит се е образувал от удар между два астероида, разказва Даниел Главин, представител на Годаровския център за космически полети НАСА в Мериленд. Именно в тази лаборатория са били донесени половината образци от огромния кратер, който се образувал на мястото на падането на метеорита. Останалите проби се изучават от специалисти от Института по океанография Скипс при Калифорнийския университет в Сан Диего. И калифорнийските учени са потвърдили находката на колегите си.<br /> <br /> Успяхме да открием следи от строителните блокове на органичния живот, заявява Джефри Бад, експерт, който работи по метеоритните отломки. С помощта на високочувствително оборудване са били открити следи от 19 различни аминокиселини. Преди смятахме, че аминокиселините на астероида са се образували при ниски температури при наличието на вода. Оказва, че има и друг начин - реакция с участието на газообразни вещества при интензивно загряване, добави Главин.<br /> <br /> в. &quot;Марица&quot;<br />