Системите за безопасност на българските железници са много остарели. Това заяви по бТВ тази сутрин, 24 часа след влаковата катастрофа край Драгоман, министърът на транспорта Александър Цветков. Осъвременяването на системите изисква огромни средства, допълни той.
Министърът заяви, че е бил на мястото на инцидента 40 минути след .&rdquo;Нямаше нито един пострадал на място&rdquo;, съобщи той. Шефът на &quot;Гранична полиция&quot; е бил на мястото на инцидента, а хората са били извозвани с лични автомобили. <br /> <br /> Според министъра хората са чакали около час на гара Драгоман, но им е била оказана навременна медицинска помощ. По думите му линейките са реагирали адекватно. Според Цветков причината за катастрофата на влаковете е или човешка грешка, или немарливост, но има нарушение на технологичните правила от страна на тримата диспечери, които бяха уволнени още вчера. <br /> <br /> Все още не може да се изясни дали локомотивът, в който се е блъснал пътническият влак е тръгнал регламентирано или не, добави още министърът на транспорта. Катастрофата е станала буквално за секунди, въпреки комуникационната връзка помежду машинистите, уточни той. <br /> <br /> Цветков разказа, че машинистът на пътническия влак е скочил в движение, след като е видял локомотива срещу себе си. Системите на безопасност на БДЖ са много остарели, те са полуавтоматични и над 40-годишни, сподели още министърът. Но на този етап не е възможно да бъдат обновени всички системи, тъй като са много скъпи. Тук става въпрос за немарливост, като тримата диспечери са понесли последствията си, категоричен бе Александър Цветков. <br />