23 кг да стане максималното разрешено тегло за багажа, който се чекира при полети от европейски летища.
Предложението е внесено в Еврокомисията от Европейската транспортна федерация (ЕТФ), Международната транспортна федерация (МТФ) и Съюзът на транспортните синдикати в България СТСБ-КНСБ, пише &quot;Стандарт&quot;. Вчера на международни летища в 9 държави синдикатите организираха европейски ден &quot;по-малко багаж&quot;. Целта на акцията е да информират пътниците за тежките увреждания на костите и гръбначния стълб, които получават работници, товарещи багажите в самолетите. <br /> <br /> На терминал 1 на летище София стюардеси и синдикални активисти раздаваха листовки на пътниците. В същото време това се случваше и на летищата в Испания, Франция, Белгия, Германия, Великобритания, Дания и Швейцария. На летище Хийтроу в Лондон канеха желаещите да вдигнат някой от струпаните куфари с различно тегло, за да разберат необходимостта от въвеждане на ограничението, обясни Елка Комитова от Европейската федерация. <br /> <br /> Ще искаме ЕК да наложи единен стандарт за теглото на багажа, сега всяка авиокомпания има свои изисквания, каза Комитова. На някои самолети багажните отделения са много ниски и товарачите работят сгънати. Така хората получават хернии и всякакви други увреждания, а те не им се признават за професионални заболявания. Стандартната норма за безплатен превоз на регистриран багаж за пътници в икономическа класа е 20 кг. Куфарът може да стигне до 30 кг, но трябва да се плати цена за всеки килограм свръхбагаж. Тя е различна в зависимост от дестинацията. За полетите на &quot;България Ер&quot; до морето за килограм свръхбагаж се плаща 1 евро, от София до Виена таксата е 5 евро, но за обратния полет е 6 евро. От Лондон до София таксата е 7 лири на килограм, а ако полетът е от София - 7 евро. От София до Испания е 9 евро, а обратно - 7 евро.<br /> <br /> www.standartnews.com<br /> <br />