Около Министерството на културата назрява чутовен скандал. “БЛИЦ” се добра до уникални документи, които показват какви ги е вършил шефът на много важната Дирекция “Авторско право и сродните му права” Георги Дамянов.
В момента ГДБОП се занимава с една от схемите, която се размирисала един хубав ден, когато познати на естрадната легенда Ирина Чмихова й се обаждат чак от Гърция, за да й се похвалят, че са си купили нейния диск &ldquo;Вечните руски романси&rdquo;. Да, ама певицата за пръв път чува за съществуването на такъв диск. Естествено, вдига патардия. Дава показания в ГДБОП, където и в момента се мъчат да разплетат една изключително нагла схема. <br /> <br /> В случая с &ldquo;обира&rdquo; на авторските права на Ирина Чмихова става въпрос за следното. Небезизвестният музикален продуцент Владислав Славов представя във &ldquo;важната дирекция&rdquo; една папчица с няколко документчета. Най-напред Славов се застрахова с Пълномощно, издадено му от Ирина Николаева Енева-Чмихова, че го упълномощава да я представлява при извършването на дейностите, свързани с издаването, тиражирането и разпространението на албума &ldquo;Вечните руски романси&rdquo; от нейно име и за нейна сметка. Приложена е и декларация от самата Ирина Чмихова, която декларира, че е продуцент, издател и изпълнител на песните, включени в албума &ldquo;Вечните руски романси&rdquo;. В папчицата има и заявление от заявителя Ирина Чмихова, която сочи, че данните / основанията / за възникване или придобиване на правата са декларации с авторите, срок на правата 10 години, носителят е СD, количество неограничено, територия на разпространение &ndash; България. С тези документчета и вездесъщият гумен печат на културния министър Славов получава регистрационен номер от Министерството и напълно законно започва да залива пазара с &ldquo;Вечните руски романси&rdquo; на Ирина Чмихова за 14 лв. парчето. Иначе на пазара продуктът е напълно законен, има си всичко, включително най-важното &ndash; гумения печат, фраснат от шефа Георги Дамянов.<br /> <br /> Незаконен е пътят до пазара. Как така вездесъщият шеф на авторското право в министерството не забелязва, че под документчетата се кипрят <br /> <br /> <b>три различни &ldquo;автографа&rdquo; на една и съща Ирина Чмихова &ndash;</b><br /> <br /> с един упълномощава Владислав Славов, с друг декларира, че е продуцент, издател и изпълнител на &ldquo;Вечните руски романси&rdquo;, а с трети заявява, че по Закона за административното регулиране на производството и търговията с оптични дискове, матрици и други носители, съдържащи обекти на авторското право и сродните му права разполага с декларациите на авторите / композитори, автори на текстове и т.н. / , даващи и право за период от 10 години да възпроизвежда и разпространява съвместното им творчество за срок от 10 години в неограничено количество на територията на България. И след като на Георги Дамянов и подопечните му чиновници не прави впечатление, че <br /> <br /> <b>пълномощното не е нотариално заверено,</b><br /> <br /> че документите са с три различни подписа на Ирина Чмихова, албумът се тиражира наистина в неизвестно и неограничено количество у нас и в чужбина / в частност Гърция / с въпросната абсурдна легитимация на Министерството на културата.<br /> <br /> Едно от най-пикантните изпълнения на министър Данаилов е ламбадата със заварената му заместничка Ина Килева. Не е ясно как така след куп задни и предни комплименти и отличия през 2007 г. Ламбо неочаквано освобождава Килева, която без да се регистрира в бюрото по труда скача на поста изпълнителен директор на БАМП - Българска асоциация на музикалните продуценти. БАМП е много любопитна и много значима организация. Предполага се, че наместничката на министъра на културата Килева е изпратена да я оглави в ролята си на байпас между скачените съдове - културно ведомство, ПРОФОН и БАМП.<br /> <br /> А що е ПРОФОН? Според информаторите на &ldquo;БЛИЦ&rdquo; всичко около аферите през 2007 г. съвпадат с окончателното установяване на монополно положение на ПРОФОН сред агенциите за защита на авторските права. Въпреки мижавите си 30-на члена агенцията събира баснословни суми на гърба на гладуващите творци от всякакви поколениия. С тяхно или без тяхно знание и съгласие. Никой не знае как става така, че<br /> <br /> <b> ПРОФОН заемат монополни позиции и събират за периода 2003-2007 г. от радиостанции и телевизии / с кръчмите е по трудно / над 4 млн. лв. </b><br /> <br /> Просто отиват, няма преговори, диктуват цената и получават едно доста съществено перо от приходите на съответния оператор, без самите автори на продукта да знаят кой, колко и как получава пари от тяхно име. <br /> Какво правят от своя страна скачените съдове БАМП и ПРОФОН? Правозащитната &ldquo;профонска&rdquo; организациия, където доминират продуцентите от БАМП, слага събраните милиони на безсрочни влогове, изплаща от тях символични обезщетения на творците и превежда многократно повече на шуробаджанашката &ldquo;бампаджийска&rdquo; асоциация на &ldquo;бедните&rdquo; продуценти, за да се борят с интелектуалното пиратство, осъществявано майсторски и с финес от нейни членове, както в случая с Ирина Чмихова!? <br /> Впрочем мистериозното препращане на заместничката на министър Ламбо Килева към БАМП според злите езици има своето обяснение. <br /> <br /> <b>Чрез Министерството на културата пристигат едни европари в размер на 300 000 евро,</b><br /> <br /> за подпомагане на кампанията срещу интелектуалното пиратство. Известни артисти си свалят гащите и снимат голите си задници на плакати с внушението, че ги грабят интелектуални пирати. С тези пари са отпечатани около 20 000 плаката с дупетата на ограбените. Според запознати дори 100 000 плаката струват не повече от 30 000 лв. Тоест, евросубсидията се е изпарила. Пита се къде? И не е ли Килева изгорелият бушон, който е телепортиран със съответните благодарности на новото си поприще?<br /> <br /> Най-мистериозната заслуга на Ламбовото министерство в изграждането на нова ценностна система в младото поколение обаче е неистовата защита културното ведомство да узаконява порнографиията и в най-уродливия й вид. Преди да се превъплъти в шеф на БАМП, лично <br /> <br /> <b>зам.-министър Килева е удряла гумения държавен печат на министъра върху разрешенията за внос на порнография. </b><br /> <br /> След нея с тази тегоба се нагърбва директорът Дамянов. Изглежда далаверата е голяма, защото след 2003 г., когато новият царски морал си присвоява монопола върху порноиндустрията, при Стефан Данаилов тази защита стига своя връх. Въпреки, че според чл. 159 ал. 1 НК инкриминира производството и разпространението на порнопродукти и вече има няколко заведени дела срещу подобни продукти, шефът по авторско право към културното ведомство Георги Дамянов удря разрешителни печати и върху най-перверзните вносни порнофилми и твърди, че не ги гледа, а гледа да спазва Закона за административното регулиране на производството и търговията с оптични дискове, матрици и други носители, съдържащи обекти на авторско право и сродните му права!? Преди него Ина Килева пък се мъчи да убеждава, че било много трудно да се направи разлика между еротика и порнография. В резултат на всичките тези &ldquo;порнографски&rdquo; изпълнения от страна на въпросните чиновници днес на стотина метра от Министерството на културата по вестникарските будки могат да се купят на килограм порно-DVD със заглавия като: &ldquo;Изпразни се върху мен&rdquo;, &ldquo;Сперма вампири&rdquo;, &ldquo;С юмрук в дупето&rdquo;, &ldquo;Страстните баби се чукат отзад&rdquo;, &ldquo;Погледни кой пикае&rdquo;, &ldquo;От дневника на една курва&rdquo;, &ldquo;Ненормални студентки нимфоманки&rdquo;, &ldquo;Сперма екстаз&rdquo;, &ldquo;Поглъщам всичко с уста&rdquo;, &ldquo;Мокро разцепване&rdquo;, &ldquo;Уикенд с юмручно разцепване&rdquo;, &ldquo;Писинг, анал и фистинг&rdquo;, &rdquo;Момичето и възбудените парчета&rdquo; и пр. заглавия, в които ексзам.-министър Килева много трудно разграничава еротиката от порното.<br /> <br /> Тук схемата за вноса на подобни порнофилми е следната. Най-често се внасят матрици, от които по-късно се тиражират определен брой заглавия. Разбира се, на митниците има проверки какво се внася, но вносителите / и бъдещи разпространители / представят удостоверения от Министерството на културата, с които се разрешава вносът им. Като пример, само едно удостоверение за внос показва, че с един документ са внесени 445 заглавия, три дни по-късно с друго удостоверение &ndash; 500 заглавия. Ако прибавим и филмите, които се тиражират на видеокасети, се получава разрешен тираж с едно удостоверение за 110 000 бр. За неограничен срок. Това означава, че <br /> <br /> от 2003 г. до днес са внесени и тиражирани милиони копия с перверзно съдържание с благословията на Министерството на културата,<br /> <br /> <b> въпреки забраната на институциите на правораздаването.</b><br /> <br /> Така се стига до момента, в който Олаф Стокмо &ndash; един от големите експерти по авторско право и радетели за прилагането му в България напуска възмутен страната ни с думите : &ldquo;Това не е държава!&rdquo; Според мълвата причината за отвращението му е, че при поредното от безбройните му посещения, за да спомогне за синхронизирането на някои точки от Закона за авторското право в България с европейските норми шефът от културното ни ведомство Георги Дамянов и съответният експерт д-р Георги Саракинов му казват в прав текст общо взето следното &ndash; <br /> <br /> <b>дай 10 000 евро и ние ще ти променим, която точка искаш. </b><br /> <br /> Впрочем, според източниците ни на един форум в Ирландия Стокмо е изнесъл скандалния факт, а свидетел на позора е била вдовицата на Николай Хайтов... <br /> Според изчисления на експерти, откакто старият закон действа в този си вид българските творци са загубили около 1,5 млрд. лв. От тях 20% биха влезли в Министерството на културата, което означава 300 млн. лв.<br /> Всъщност, какво е правил министър Стефан Данаилов, докато са се вършили въпросните безобразия под носа му? Според запознати през това време Ламбо е обикалял света, снимал се из снимачните площадки на високобюджетни филми. При тях няма тарифи, всеки хонорар е индивидуален и табу за всички останали, което означава, че доходите на Ламбо от изявите му зад граница са напълно чисти. <br /> Ако пък тези доходи се сборуват с други такива за други услуги, никак няма да бъде чудно, ако се окажат верни слуховете, че Стефан Данаилов и завареният му син Росен Цанков са закупили огромни терени в землището на Елин Пелин за втори киноцентър у нас на името на сина?<br /> <br /> <b>Славей Костадинов</b><br />