Вярвам, че жп инфраструктурата, която поддържаме и градим в момента, ще е гръбнакът на цялата транспортна система в България. Това каза инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ във връзка с отбелязването на 150 години на железните пътища в България като безценен национален капитал.
По думите му това е най-евтиният и екологичен транспорт, съобщи "Фокус".

„За период от 10 години използването на пътническите железопътните превози в Австрия нараства с 23%, в Германия с 24%, в Италия с 14%. В страна с висок стандарт и качество на живот, като Швеция, увеличението на пътникопотока е 38%. През последните години се наблюдава и ръст на товарните превози в Европа: Норвегия – 57%, Полша – 40%, Германия – 23%, Великобритания – 21%. Няма как да останем бяло петно в европейската железопътна карта”, обясни той.

По думите му през последните години в България се отчита спад на търсенето на железопътни пътнически услуги. „За което всички ние сме длъжници на гражданите и се опитваме да изплатим дълга си към тях възможно най-бързо с всички нови проекти. Ние сме малка държава и много трудно за няколко години можем да достигнем европейското качество и на инфраструктура и на подвижен състав. А тези два фактора, плюс оптималната транспортна схема, са А и Б-то на железопътния транспорт. Смея да твърдя, че усилията и отговорностите на НКЖИ в тези процеси са гаранция за бъдещето на цялата ни система”, поясни той.

„Подвижният състав би могъл да бъде подновен сравнително бързо при наличие на финансов ресурс, не така стои въпросът с инфраструктурата – огромни усилия и капацитет стоят зад поддръжката, проектирането и модернизирането на жп инфраструктурата”, посочи инж. Ламбрев.

„Бизнесът и всеки, който пътува, ще избере по-бързия, по-евтиния и по-удобния начин на придвижване. Ако стигате до Пловдив за час и половина и пътувате в комфортен влак с интернет, кафе и т.н., няма да се колебаете при избора си. Съвсем скоро разстоянието Пловдив – Бургас ще се пропътува за 2 и 20 минути. С добри влакове, разбира се. И това съвсем не са мечти”, добави генералният директор на НКЖИ.