Около 3000 машини и тази година ще бъдат използвани за поддръжка на републиканските шосета през зимата. Това съобщиха от АПИ. От пътната агенция уточниха още, че проверките на техниката продължават, а през следващата седмица от понеделник предстоят съвместни инспекции за наличните материали, машини и техническо оборудване с Пътна полиция и пожарната във фирмите за пътна поддръжка. Всички 27 областни пътни управления имат сключени договори за поддържане на републиканските пътища. Във всички пунктове има материали останали от миналия сезон и в момента се извършва доставка на допълнителни количества пясък, сол, луга, уточниха още от ведомството.
Шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров съобщи, че засега няма райони с въведен режим на зимно поддържане. „Директорите на пътни управления следят прогнозите по райони и са готови при необходимост да предприемат действия за обработка на пътищата. Зимното поддържане започва най-рано от 1 ноември 2016 г.”, обясни той, цитиран от Монитор.

От пътното ведомство съобщиха още, че зимното поддържане с химикали е около 10 пъти по-скъпо в сравнение с използването на луга при обработката на пътищата.

Според наредбата от 2012 г. зимното поддържане на републиканските пътища е разделено на четири нива. В ниво „А“ за зимно поддържане са пътищата с интензивност на движението над 4000 моторни превозни средства на денонощие, каквито са магистралите и първокласните пътища и направленията, свързващи съседни области.

В ниво „Б“ са пътищата с движение между 2000 и 4000 автомобила на ден, във „В“ - между 500 и 2000 моторни превозни средства на ден и в последната „Г“, са най-слабо натоварените пътища с трафик по-малко от 500 возила на ден.

Допустимата дебелина на снежната покривка на платното при снеговалеж за ниво „А“ е 3 см, за ниво „Б“ - 5 см, за ниво „В“ - 7 см, за ниво „Г“ - 10 см.

Максималният срок за провеждане на снегопочистването - от момента на спиране на снеговалежа или от момента на констатиране на заледяването на пътищата до постигане на изискванията, за ниво „А“ е 2 часа, за „Б“ - 3 часа, за „В“ - 5 часа, и „Г“ - 8 часа.

След снегопочистването за ниво „А“ пътното платно трябва да е до асфалт - до черно, с изключение на участъците, в които е забранено използването на химически вещества, каквито са например вододайните зони. При другите нива е допустимо да има заснежени участъци, които да бъдат обработени с материали като сол и пясък.