Facebook има амбицията да превърне виртуалната реалност в една от своите основни платформи. За целта компанията подготвя специална "социална виртуална реалност", която ще позволи на хората да комуникират с приятели по изцяло нов начин, съобщава AndroidHeadlines.
Facebook очаква, че спадът на популярността на интернет страниците за сметка на мобилните приложения, ще се отрази благоприятно на виртуалната реалност. Все повече потребители ще предпочитат този начин на комуникация, макар и това да не се случи точно след две или три години.
 
Въпреки това компанията отсега се подготвя за момента, в който виртуалната реалност ще е ежедневие за масовия потребител. Тя вече има няколко прототипа на различни функции и устройства, с които експериментира какво би се харесало на хората. Сред потенциалните възможности са разглеждане на 360-градусови панорамни снимки и видео клипове, виртуални селфита и виртуални места за разговори с анимирани аватари на приятелите.
 
В момента Facebook разчита много на обратната връзка от фенове на виртуалната реалност и партньори. Компанията пробва всички потенциални възможности в опит да изпревари конкуренцията и да се отличи. Въпреки това най-вероятно няма да говори много по темата преди своята годишна конференция F8, която ще е през пролетта на 2017 г.