Дори и да не ги следвате, да ги знаете е достатъчно, за да увеличите шансовете си за успех, пише Elle.
1. “Не се захващайте, ако не ви харесва.“

Когато стартирате нов бизнес, ви чака много работа, затова е важно тя да ви харесва. Когато младият Брансън започнал работа в едно от лондонските мазета, той нямал стратегия или идея да изгради огромен бизнес, а искал само да бъде в полза на другите.

Според Ричард Брансън приоритет в бизнеса е:
- да създадете компания, с която да можете да се гордеете
- да съберете талантливи хора в добър екип
- да изградите бизнес, който да може сериозно да промени живота на хората

2. “Бъдете креативни – променяйте света!“

Днес, за да създадете процъфтяваща компания, трябва да създадете нещо ново, което коренно да се отличава от съществуващото. Не е важно какво предлагате

– продукт, услуга или марка. Спомнете си Microsoft, Apple, Google и Facebook – всички впечатлиха света с това, че направиха нещо, което към момента не беше правено. Дори днес продължават да измислят и внедряват нови неща.

Разбира се, не всички имат смелостта да се стремят към такива височини. Ако искате да преуспеете в бизнеса, трябва да имате козове – да предлагате нещо на клиентите си, което другите не могат. Главната характеристика в компанията на Ричард Брансън Virgin Atlantic е прекрасно доброжелателно отношение към пътниците.

3. “Бъдете горди от работата на вашите служители!“

Най-ценният актив за всяка компания са нейните служители. Вашите хора в повечето случаи са и вашият продукт. Много е важно да подбрете професионалисти, но още по-важно е да направите така, че те да се привържат към работата си и към идеите на компанията.
Когато сами започнете да се гордеете с компанията си, това ще създаде ниво на доверие и лоялност и ще ви отличи от конкурентите ви.

4. “Управлявайте, слушайки!“

Добрият шеф е този, който умее да слуша. Вашата гледна точка безусловно е важна, но не налагайте мнението си, а изслушайте останалите. Постигане на консесус след обсъждане – това е най-добрият формат на комуникация в бизнеса.

Като лидер, вие сте длъжни да раздавате похвали на служителите си. Избягвайте открито да критикувате и винаги „аплодирайте“ добре свършената работа. От една похвала човек може да се мотивира много. Няма нужда да казвате на някого, че не е прав. Често вашият служител го знае и без вас.

5. “Бъдете видими!“

Ричард Брансън е от онези лидери, които трудно може да откриете в офиса. Той винаги е сред екипите си. Понякога ви се струва, че той просто е в движение, но винаги е с тетрадка в ръка и записва всички най-добри идеи и въпроси.

Общувайте с вашите колеги и служители колкото се може по-често – внимателно ги изслушвайте и въвеждайте идеите им в действие. Вероятно ще си кажете, че това е ефективно, когато имате голям бизнес, но не е така. Огромната корпорация Virgin е управлявана точно така, както е управляван и малък семеен бизнес.

Главните критерии за успех на всеки бизнес са: отзивчивост, проактивност и доброжелателност. Ако изградите бизнеса си, съобразявайки се с тях, задължително ще имате успех!