На автосалона в Париж германският гинат Volkswagen представя чисто нов прототип с работното име I.D., който ще бъде първият от цяла гама изцяло електрически задвижвани автомобили, базирани на изумително иновативна платформа. Прототипът I.D. има мощност 125 кВт и постига автономен пробег до 600 километра само с едно зареждане в контакта. Концептуалният модел представя и изцяло ново интериорно пространството.
Серийният модел I.D. ще излезе на пазара през 2020 г., но още сега дава възможност да надникнем как ще изглежда и модификацията от 2025 г., когато хечбекът ще предлага напълно автономно шофиране. Когато се включи режим I.D. Pilot, мултифункционалният волан се прибира в пулта пред водача и колата тръгва без намесата на водач.
 

Прототипът I.D. може да получава пратки от куриери, ако собственикът не е на адрес, където може да ги получи. Той е посланик на ново мислене, поставяйки началото на нова гама електрически автомобили. Серийният модел, чийто предвестник е новия прототип I.D., ще има достъпна цена, близка до тази на високо оборудван и мощен Golf, която му дава и потенциал да се превърне в бестселър на европейския пазар, но оставайки скъп за България. До 2025 г. концернът Volkswagen планира да продава по милион електрически автомобили на година.
 

На външен вид лицето на Volkswagen I.D. е от нов тип, като емблемата e прозрачна и осветена. Страничният изглед на I.D. спира дъха с изцяло нови пропорции и стил. Вече няма греди, предната и задната врата не са разделени, а заедно оформят защитен модул, когато са затворени. Задните врати се отварят назад, за да приканят към купето. Не са необходими и огледала в автомобила на бъдещето, като техните функции се поемат от камери и сензори. Отзад бронята сякаш е излята от едно единствено парче алуминий или прозрачен леден блок. Обликът е завършен от 20-инчови джанти от лека сплав, стегнати в сини нископрофилни гуми. Прототипът I.D. е с четири врати и е дълъг 4,10 м, широчината му е 1,80 м, а височината – 1,53 м. Моделът е по-къс от Golf, но междуосието от 2,75 м е съпоставимо с това на Passat.
 

Концептуалният Volkswagen I.D. комуникира с човека със светлини и има различни режими, които съответстват на различните състояния – зареждане, автономно движение, шофиране и т.н. Автомобилът се отваря безконтактно, а интериорът e истинска революция. Освен, че е много просторен, вътре формите са меки и преливащи. В салона има 4 отделни интегрални места за сядане, конструирани леко, нежно и хармонично, облечени в светло сива сатенирана дамаска. Задните седалки се сгъват като в кино салон, когато е необходимо повече място за велосипед, куфар или обемни покупки, с вместимост до 960 л в зависимост от различните функции.
 

Името на модела показва идеята на производителя да събере човек, автомобил и околна среда в една обща идентичност и всеки да има своя лична такава на един клик разстояние. Режимът I.D. Pilot е лесен за използване, като се задейства с натискане на логото Volkswagen в центъра на волана и за 3 секунди автомобилът преминава от режим на шофиране в режим на автономно движение. Преминаването, че I.D. поема контрола, се индикира с няколко светлинни сигнала на активния информационен дисплей и трансформации на осветлението към релаксиращата атмосфера. Когато водачът желае да поеме контрол над автомобила, той просто натиска спирачката или педала за ускорение. Цветовете и светлините отново се променят, логото на волана пулсира, екраните индикират и воланът отново се показва от пулта пред водача.
 

Освен да бъде шофиран или да шофира, умният Volkswagen I.D. може сам да си намери място за паркиране, като пази минувачи и други автомобили по пътя си, а ако го повикате през специално приложение на смартфона, ще излезе отново при вас. Благодарение на големия ъгъл на завиване на предните колела, диаметърът на завой е само 9,90 метра. Центърът на тежестта е като при състезателен автомобил. Високоволтовата батерия, използвана при I.D., е разположена в шасито. Като критична връзка, електрониката за мощността контролира потока на високоволтовата мощност между двигателя и батерията. Модулът на електрониката за мощността преобразува правия ток, съхранен в батерията, в променлив ток и един преобразувател захранва бордовата електроника с мощност 12V.

Мощността се пренася от мотора към задния мост посредством 1-степенна трансмисия. Двигателят, електрониката на мощността и трансмисията образуват компактно звено. Разположението на батерията в пода на автомобила оказва положителен ефект върху контрола на автомобила, тъй като I.D. има много нисък център на тежестта, аналогично на този при състезателните модели. Батерията може да бъде зареждана посредством кабел или като се използва индуктивно зареждане в предната част на автомобила. Благодарение на бързия процес на зареждане батерията се зарежда на 80% само в рамките на 30 минути.

Източник: "Монитор"