В опит да проследят генома на необикновен вирус, екип от учени направил странно откритие: една трета от гените на заразата били като животински и съвпадали с ДНК на токсин, който се намирал в отровата на известния паяк Черна вдовица, пише obekti.bg, позовавайки се на Science Alert .
Още не е ясно как вирусът е придобил ДНК-то на паяка, както и евентуално ДНК от други животни, но учените предполагат, че е “взел” гените, за да си улесни работата. A тя е - да заразява бактерии, които живеят в паяци и насекоми.

“Да открием ДНК, което е свързано с гена на токсина на Черната вдовица, беше пълна изненада, защото това е първият регистриран случай, когато фаг – вирус, т.е. такъв, който инфектира бактерия, носи ДНК, подобна на животинска,” казва биологът Сет Борденстийн от университета Вандербилт.

Този вирус, наречен WO, е бактериофаг и атакува бактерията Wolbachia. Но някак си е развил метод да атакува и животински клетки.
“Това е първият случай, при който вирус заразява множество области на живот,” казва биологът Ализабет МакГроу от университета Монаш в Австралия.