Напрегнатата предизборна кампания в САЩ отива към края си, американските медии традиционно подробно осветяват всяка тяхна крачка, при това не само информират избирателите, но и формират мнение за тях. Така „факторът медии” се явява едва ли не решаващ за резултатите от президентските избори в САЩ, които ще се състоят на 8 ноември, пише РИА Новости.
Главната особеност на сегашната кампания стана участието в нея на формално републиканския, а фактически независим кандидат Доналд Тръмп. Ексцентричният милиардер отначало беше възприеман от елита на Републиканската партия като „външен човек”, чиято популярност стана сюрприз.

Част веднага се опита да се дистанцира от него – семейство Буш, Мит Ромни, Джон Маккейн. Аналогично постъпиха и някои медии, традиционно лоялни към републиканците. Всъщност политиката на масовите медии по отношение на Тръмп стана още една особеност на кампанията.

Влиятелното издание Huffington Post едно от първите застана против милиардера. Още миналата година то обвини политика в „серия от лъжи”, ксенофобия, расизъм и ненавист към жените. След това редакцията обяви, че не просто ще отразява кампанията на Тръмп, но и „катастрофалния ефект”, който тя има.

Професор Томас Патерсън от Харвадската школа за управление установи, че още преди конгресите през лятото на Демократическата и Републиканската партия, че Тръмп се сблъскал с безпрецедентния натиск на американските медии. Тогава Тръмп изпреварвал по брой на споменавания Клинтън, но в ¾ от случаите тоналността на изказванията била негативна. Сред лидерите в критиките са оказали Wall Street Journal, NBC и CNN.

Джефри Сеглин също от Харвардската школа за управление казва: „Аз не вярвам, че всички медии са обективни. Аз не вярвам, че експертите на CNN, FowNews, MSNBC са обективни, те дори не се стараят.”

Превод и редакция: БЛИЦ