Компанията Interbrand обяви кои са 100-те най-престижни марки в света за 2016 година, съобщи „Индипендънт“, цитиран от fakti.bg. Въпреки спада в продажбите на iPhone, първото място в класацията категорично се заема от американския гигант Apple. На второ място се нарежда Google, следван от Coca-Cola.
Стойността на марката Apple се е увеличила с 5% спрямо миналия изследван период, посочват данните, и е нараснала до 178 милиарда щатски долара.

Стойността на втория в класацията бранд е $133 милиарда, а на третия – $73 милиарда.

На четвърто място в класацията на най-престижните марки е софтуерният първенец Microsoft, чиято стойност е оценена на 72.80 милиарда долара.
В класацията следват Toyota ($53.58 млрд.), IBM ($52.50 млрд.), Samsung ($51.81 млрд.) и Amazon ($50.34 млрд.).

Интересно е, че технологичните гиганти окупират осем от първите 20 места в престижната класация. „Индипендънт“ посочва, че само две британски компании са намерили място в топ 100 – това са HSBC (финанси) и Burberry (мода).

От първите пет бранда в класацията единствено при Coca-Cola се забелязва спад в стойността на марката – със 7%. Най-голям ръст в топ 10 бележи Amazon с цели 33%.