Първата зимна автомобилна гума в света, наречена Kelirengas, била създадена във Финландия през 1934 г. и е била предназначена за камиони и автобуси. Две години по-късно – през 1936 година, се появила първата зимна гума за леки автомобили под името Nokian Hakkapeliitta, предизвиквайки революция по отношение на безопасността през зимните месеци.
Има различни легенди от къде идва името Hakkapeliitta. Една от тях разказва за финландските кавалеристи, които са служили в шведската армия през XVII век и са били наричани Hakkapeliittas. При настъпление, кавалеристите надавали легендарния боен вик Hakkaa Paalle, което означава „Прекършете ги”, за да бъдат мотивирани да се справят с противника. По същия начин зимната гума Nokian Hakkapeliitta се справя с предизвикателните пътни условия в продължение на повече от 80 години, пише "Монитор". 



В днешно време зимни гуми се използват навсякъде, като над 700 милиона зимни гуми обикалят пътищата на света. Днес това ни се струва естествено, но през 30-те години на ХХ век това е било революционна стъпка напред. Най-важната отличителна черта на оригиналната зимна гума била дълбочината на протектора, тъй като по това време било нормално да се шофира върху сняг. Постепенно пътищата започнали да се поддържат, почистват и опесъчават. По тази причина е трябвало гумите да се проектират по такъв начин, че да се справят добре както на лед и сняг, така и на чист асфалт.



Ето защо било необходимо използването на специални смеси и развитие чрез иновации. През 1961 година била представена първата гума с шипове, наречена Kometa-Hakkapeliitta. Тя бързо станала известна по целия свят, тъй като през 60-те години помага на финландските рали пилоти нееднократно да доминират в легендарното рали „Монте Карло”. Следващото десетилетие била разработена и пусната на пазара и версия на гумата без шипове.



В днешно време за различните пазари се разработват различни версии на зимни гуми, съобразени с местните нужди и изисквания, като се вземат предвид климатичните условия, състоянието на пътищата и тяхната зимна поддръжка. През 2013 година най-новото поколение гуми Nokian Hakkapeliitta постигна световен рекорд за най-бърза кола на лед, достигайки скорост от 335,713 км/ч по замръзнало езеро. Рекордът е направен от гумата с шипове Nokian Hakkapeliitta 8 с размери 255/35 R20.

Благодарение на непрекъснатото усъвършенстване на технологиите, през 2014 година Nokian Tyres създаде първия прототип на гуми с прибиращи се шипове, което позволява на водачите да ги използват, само когато е необходимо. В Европа на разположение е зимната гума без шипове Nokian Hakkapeliitta R2, която е подходяща за екстремни условия на пътищата, покрити със сняг и лед. Ето защо в много държави, освен на леките коли, тя задължително се монтира на автомобилите на службите за спешни случаи. Освен перфектни качества в зимни условия, тя е и първата в света зимна гума с индекс на енергийна ефективност А.  Гумите на Nokian Tyres се продават с успех в над 50 държави по целия свят.