Един от най-отличителните италиански производители и член на FCA - Maserati, обяви своите намерения относно електрическото задвижване и отново захапа Tesla. Автомобилът изобщо няма да бъде пряк конкурент на компанията на Елън Мъск - седан или SUV, а ще е луксозно двуврато купе или наречено накратко GT, но това не пречи на самоуверениете италианци да кажат своята гледна точка.
Колкото и да е странно, критиката не идва от Серджо Марчионе - изпълнителния директор на FCA, а от Робетро Федели - инженерния директор на компанията, който наскоро застъпи длъжност, като преди това бе глава на i подразделението на BMW. Той не смята, че Tesla са най-добрия продукт на пазара, но продават близо 50 хил. автомобила годишно, като изработката и качеството на автомобилите им го сравнява с това на германските автомобили от 70-те години.

Федели споделя още, че е едно масов производител да произвежда автомобили и съвсем друго, някой горд и отличителен производител, който държи на уникалността и се отделя от другите със звука на двигателите си, пише fakti.bg.
 
 
Електрическият автомобил е нещо съвсем различно и с липсата на отличителния ни звук, ние трябва да създадем присъствие и усещане, което не изчезва след няколко натискания на педала. Освен това в електрическия автомобил се усеща тежестта и тя не ти позволява да се насладим на управлението. Това е нещо, което е тотална противоположност с ценностите на компанията и ние трябва да намерим решение, споделя още Федели.

Три години са достатъчно дълго време за разработка и с тези заключения очакваме, че производителът няма да ни разочарова. От другата страна пък, Tesla отнесе достатъчно критики относно постния интериор на автомобилите си, особено при тази завидна цена и многото предложения в диапазона с двигател с вътрешно горене, които спокойно биха ги заменили и съответно биха ни донесли завидно повече комфорт.