Заради динамичността на ежедневието ни, непрекъснатите промени, бързото излизане на продуктите от употреба и несигурната икономика е още по-важно да не пренебрегваме определени рискови фактори при покупката на продукт или услуга.
На 3 ноември тази година Брайън Трейси идва в България за семинара на годината “Изключителни умения в продажбите”, за да сподели с Вас някои от най-добрите идеи, които ще ви помогнат да постигнете изключителен успех в продажбите и бизнеса!

Една от най-големите нужди на клиента е да се чувства сигурен в преценката си и всяко колебание при решение за покупка предизвиква чувството на риск. А рискът винаги е пагубен за вярата на клиента в продукта или услугата, които купува.

Четири са главните рискови фактори, които играят роля при колебанията на клиентите.
 
Риск номер 1 – Размер на продажбата
 
Първият рисков фактор със силно влияние върху клиентите е обхватът на продажбата.  Колкото по-голяма е, толкова повече пари са заложени, толкова по-голям е рискът.
 
Бъдете наясно, че когато продавате продукт, особено с висока цена, клиентът веднага пресмята колко ще му коства рискът.
Ще се съгласите, че ако човек си купи пакет бонбони, рискът за удовлетвореност или недоволство е незначителен. Но ситуацията е различна, ако човек избира компютърна система за компанията си. Несигурността се увеличава стократно и естествено, клиентът би желал да получи гаранция, че ще му покажете най- добрата система. Осигурете му я!
 
Риск номер 2 – Въвлечените в продажбата
 
Втората от четирите основни причини, влияещи на възприемането на дадена ситуация като рискова за покупка, е броят на хората, които ще бъдат повлияни от това решение. 

Има хора, които ще са потребители на продуктите или услугите ви. Има хора, които трябва да платят за тях. Съществуват и трета категория на хората, които ще зависят от очакваните резултати на предлаганото. Ако клиентът ви е чувствителен към мненията на останалите, този фактор сам по себе си може да предизвика колебания да купи. Затова категоризирайте въвлечените в продажбата, помислете как взаимодействат помежду си и приложете различен подход при комуникацията .
 
Риск номер 3 – Живот на продукта

Друг рисков фактор е продължителността на живот на даден продукт. Когато клиентът ви купи продукт или плати за услуга, неизбежно е да си зададе въпроса „Какво, ако това, което купих, не работи, а съм принуден да остана с него?“. Представете си, че продуктът е софтуер. Веднъж инсталиран, означава, че трябва да бъде надежден с години. Естествено, зависимостта предизвиква чувството на несигурност. Затова е толкова важно да сте сигурни, че когато уверявате клиента си в доброто качество на продукта, този продукт наистина ще издържи на предизвикателството на времето. Бъдете искрени, това се отплаща в дългосрочен план!
 
Риск номер 4 – Неизвестност

На последно място, но не и по-важност, е може би най-рисковият фактор за нерешителността на вашите клиенти да купят – това, че клиентите не са чували за вас, компанията, продуктите или услугите ви. Купувач, който купува дадената услуга или продукт за пръв път или пък не е купувал от вас досега, винаги изглежда неспокоен и изисква много внимание.
Във всеки случай, ако сте решени да осъществите продажба, трябва да се погрижите клиентът ви да преодолее страха от несигурна покупка.


Всичко, което правите - от първия контакт с клиента, през финализирането на продажбата,  доставката и инсталацията на продукта и проследяването на продажбата, трябва да бъде съобразено с критичните фактори, които карат клиента ви да се чувства несигурен. Не забравяйте четирите риска и ги контролирайте така, че да играят във ваша полза.


Обучението “Изключителни умения в продажбите” на Брайън Трейси ще Ви покаже как да продавате успешно и как да предложите отлично клиентско обслужване, което ще ви помогне да станете номер 1 във вашата ниша!

Запазете своите места на https://webandevents.com/brian-tracy-sales/!