МиГ-овете така си останаха без двигатели
Единственият участник в процедурата не отговарял на изискванията
„Всичко това се прави, за да могат да се изпълнят заявените необходимости двигателите да бъдат доставени своевременно на ВВС”, казват от ръководеното от Николай Ненчев министерство.
Още на 2 август в авиобаза Граф Игнатиево, военният министър обяви, че българските въоръжени сили имат толкова самолети, колкото са необходими. Тогава той се похвали, че ще получим последните два двигателя от Полша, а ВВС ще получат още 10 двигателя по силата на тази обществена поръчка. Преди месец на заседание на Комисията по отбрана в парламента, той отново заяви, че през ноември ще получим допълнително 2 двигателя от Пошла и в рамките на тази година би следвало да получим още 10. Така, министърът пресметна, че в края на годината ще имаме 6 МиГ-29 в летателна готовност. Оказа се обаче, че вчера, 4 октомври, има решение за прекратяване.
От мотивите става ясно, че единственият участник, допуснат до участие в процедурата декларирал доставка на нови двигатели, които ще бъдат произведени през 2017 г. както и ремонтирани такива отново през 2017 г. „Към датата на провеждане на процедурата участникът не може да предложи нито произведени, нито ремонтирани двигатели, които да може да достави”, се казва в доклад на комисия за възлагане на обществената поръчка. Комисията е категорична, че единственият поканен участник не отговаря на изискванията.
В доклада й е записано още, че при отваряне на ценовото предложение, комисията констатира, че общата предложена крайна цена е 42 721 202,5 млн. лв., при планирани финансови средства по процедурата в размер на 36 000 000 лв.
Последвайте ни
0 Коментара: