На автосалони като този в Париж с най-голям интерес се радват спортните и суперлукозните автомобили на най-големите производители. Естествено, техните щандове са най-големи и посетителите се тълпят около тях.
Има обаче и малки компании, които именно на подобни места търсят своето място под слънцето. Някои от тях удивляват със странния вид на своите прототипи, а други правят впечатление със смелите си технически решения.

GLM G4



Японската фирма залага на формула, набираща все по-голяма популярност – електрическа суперкола. Тя е изградена на алуминиева рама, върху която са поставени пластмасови елементи от каросерията. Вратите се повдигат нагоре, а батериите с емкост 80 кВт/ч са поставени в централната част. Автомобилът е със задвижване на двете оси, като върху всяка от тях е поставен електромотор, развиващ мощност от 200 кВт. И 500 Нм. Ускорението от 0 до 100 кч/ч отнема 3,7 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. С едно зареждане електромобилът изминава около 400 км. За разлика от Tesla японците залагат на ексклузивността – производството на серийната версия ще стартира през 2019 г., като годишно ще се сглобяват около 250 бройки.

SBARRO Intencity



Прототипът SBARRO Intencity се намира на щанда на френската автомобилна асоциация CNPA. Той не е нещо напълно ново, тъй като дебютира пред публика още през 2012 г. на салона в Женева. Новата му версия обаче е с редица технически подобрения, като основното е засегнало електромотора – той вече развива 100 кВт. Теглото на електромобила е 980 кг., а местата на водача и пасажера са разположени едно зад друго.

Estaca



Студентите от инженерното училище Estaca планират през 2017 г. да поставят рекорд за скорост на трасето в Боневил (САЩ), като за целта са построили собствен електромобил. Сегашното най-добро постижение е 345 км/ч, но прототипът на французите трябва да развие поне 400 км/ч. За направата на електромобила младите инженери са ползвали помощта на експерти от Formula-E. Машината тежи 800 кг., като разчита на 2 електромотора с обща мощност 500 к.с. и 700 Нм. Дължината на прототипа е 7,2 метра, широчината – 0,9 метра,  височината – 1 метър. Най-впечатляващ е коефициентът на аеродинамично съпротивление – 0,05.

e-Cruiser



Компанията Boom Trikes представи в Париж електромобилът e-Cruiser. Той е изграден на тръбна рама, каросерията му е от усилена пластмаса, а задвижването е поверено на 50-киловатов електромотор, работещ в комбинация с 20-киловатова батерия. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди. Роудстърът ще се появи на европейските пазари през пролетта на 2017 г., като цените му стартират на цена от 40 000 евро.

Formula Giol Prototype 01



Поредният електромобил, за който компанията-производител твърди, че е разработен от нулата. Няма как да се отрече, че дизайнът му е доста нетрадиционен и се различава от това, което сме свикнали да виждаме. Задвижването е към задните колела, като то е поверено на два електромотора с по 37 кВт. Батерията е с емкост 28 кВт/ч, като заявеният от компанията пробег с едно зареждане е 250 км. Максималната скорост е ограничена на 160 км/ч.

Източник: Actualno.com