За автосалона в Париж италианският производител на спортни автомобили Ferrari реши да не представя нов модел, а да покаже модификации на вече познати на публиката автомобили. Този подход позволи на компанията да даде на един от тях статута на "първи в историята на марката", пише actualno.com
Става дума за нова модификация на модела GTC4 Lusso, който бе представен още през пролетта на изложението в Женева. Това е суперкола в стил Shooting brake (спортно комби) със задвижване на четирите колела, която замени Ferrari FF в гамата на марката. Автомобилът, показан в Париж, обаче разчита на съвсем нов тип мотор.

Докато стандартното GTC4 Lusso разполага с 6,3-литров атмосферен V12, новата модификация с буква Т е оборудвана с 3,9-литров би-турбо агрегат. Така това е първото 4-местно Ferrari в историята с турбо-двигател. Новият мотор развива 610 к.с. и 760 Нм, като е с цели 70 к.с. по-слаб от атмосферния му събрат. Това обаче няма да се отрази на динамиката му - ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,5 секунди, а максималната скорост е над 320 км/ч.
 

Освен това модификацията GTC4 Lusso Т е с 50 кг. по-лека от версията V12. Това се е отразило и на разхода на гориво, който при турбо-двигателя е 11,6 л/100 км, докато атмосферният агрегат харчи с 4 литра повече. На салона в Париж Ferrari показа и открита версия на хиперколата си LaFerrari.

Тя се казва Aperta, като инженерите на марката са преработили аеродинамиката на автомобила, за да може отсъствието на покрив да не пречи на разговора между шофьора и спътника му. Теглото на машината е увеличено, но динамиката не се е променила. Откритата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко 3 секунди, а скоростта от 300 км/ч се достига за 15 секунди.