Представяме ви интересно проучване, проведено от руското издание "За рульом", което ни показва кои са най-надеждните двулитрови двигатели. По-конкретно става дума за атмосферни бензинови агрегати, монтирани в автномобилите през последните 10-15 години. Изследването е доста актуално предвид българския пазар на употребявани автомобили. Повечето двигатели започват да изпитват проблеми след изтичане на гаранционния срок и те се задълбочават при втория или третия собственик.

Бърза справка от mobile.bg, показва, че колите, които се внасят у нас и се продават най-много, са на възраст около 10-15 години. Преди да ви запознаем с най-надеждните двулитрови атмосферни агрегати, ще направим едно уточнение. Когато става дума за ресурс на мотора, се има предвид неговото безпроблемно използване. След указаните километри тези двигатели продължават да работят, но се налагат различни видове ремонти. Ето и най-надеждните двулитрови бензинови атмосферни двигатели според руснаците.

8 място: BMWДвигателите на BMW от сериите N43, N45 и N46 принадлежат към едно семейство, но имат някои конструктивни различия. Те се вграждат основно в моделите 318i, 320i (E90) и 520i (E60) или иначе казано в представители на предпоследните трета и пета серии. Средният ресурс на тези агрегат е 150 000, но те са технически сложни и по-трудни за поддръжка. Много от помощните възли и агрегати започват да капризничат след навъртане на въпросния пробег.

7-е място: VolkswagenМоторите 2.0 FSI се монтират на много от моделите на концерна Volkswagen. Най-разпространените са Golf V, Passat B6, Octavia и второто поколение на Audi A3. Средният ресурс на тези агрегати отново е 150 000 км, а специалистите определят качеството на елементите от тези мотори като средно. Тези мотори не блестят с надеждност, но пък са по-лесни за обслужване и ремонт от гореописаните двигатели на BMW.

6 място: Ford/MazdaСъвместната разработка на компаниите Ford и Mazda са двигатели от семейството Duratec HE/MZR. Тези идентични мотори са широко разпространени, защото се монтират на масови модели като първите две поколения на Mazda 3 и Mazda 6, както и в предишните генерации на Ford Focus и Mondeo. Ресурсът им е малко по-голям от горните два, като абсолютно безпроблемното им използване се изчислява на 180 000 километра. Конструктивно са доста опростени, но за жалост от качеството на детайлите може да се желае още много.

 

5 място: Renault-NissanАгрегатите на концерна Renault-Nissan от семейството M4R/MR20 са ни най-познати от японските кросоувъри. Моторите MR20 са налични в много от предишното поколение на колите с повишена проходимост X-Trail, движещи се по нашите пътища, а Qashqai не се разделя с тях и доста по-късно. Френският аналог пък се вгражда в третото поколение Megane. Ресурсът на тези мотори е 180 000 - 200 000 км. Интересното при тези мотори е, че качеството на материалите е доста по-добро от това на близките им конкуренти от Ford и Mazda.

4 място: MitsubishiЗа съжаление новите коли на марката не са това, което представляваха техните предшественици. Едно от доказателствата за това е двигателят от серията 4B11, който се числи към престижната група от мотори без сериозни "болести". Той се интегрира в предишното поколение на Outlander, както и в първите екземпляри от Lancer Х. Безпроблемният му пробег е 180 000 - 200 000, а качеството на конструктивните елементи е много добро. Като цяло общата му надеждност е обусловена и от максимално опростената му конструкция, лишена от капризни системи.

3 място: HondaМоторът на Honda с индекс R20 се монтира основно на седмото и осмо поколение на Accord, както и на едно от най-добрите SUV-та, познато ни като CR-V. Ресурсът му без да се налагат каквито и да било ремонти надхвърля 200 000 километра, а качеството на използваните материали е доста по-добро от това на Mitsubishi. R20 е много надежден и конструктивно опростен агрегат. Елементарната схема за регулиране на клапаните "винт - гайка" определено е в полза на износването повдигачите на клапаните, както и на цилиндрите и буталата. Стига обаче тази регулировка да се прави на всеки 45 000 км.

2 място: ToyotaРесурсът на агрегата, познат ни под индекс 1‑AZ, е аналогичен с този на Honda - около 200 000 км. Моторът се интегрира във второто поколение на Avensis, както и в предпоследната генерация на RAV-4. Специалистите обаче са на мнение, че качеството на елементите на този двигател е на почти върхово ниво. Двигателят на Toyota изпреварва този на Honda по един-единствен критерий. Оригиналните части за него са по-евтини от тези за мотора на Honda. Цената за ремонт на 1‑AZ мотора е най-ниска в сравнение с агрегатите от цялата класация.

1 място: SubaruНай-надеждният и дълговечен двигател според специалистите на "За рульом" е опозитният мотор с индекс EJ20, познат още от края на 1990-а. До ден-днешен този агрегат се монтира на някои от моделите на Subaru, предназначени за японския пазар. В Европа ерата на този мотор свършва през 2011 година, когато го заменя обновеният, но не толкова безпроблемен от серията FB, която е с ангренажна верига вместо ремък. Най-разпространените модели с EJ20 агрегат са Forester и Impreza от трето поколение. Ресурсът му надвишава 250 000 километра.