Братята Дивянк и Бхавин Туракхия от Индия са най-новите членове на  престижния „клуб на милиардерите“, съобщи вчера индийската версия на онлайн изданието Quartz.
Това стана факт след като предприемачите продадоха един от бизнесите, които притежават, за 900 милиона долара. Дивянк и Бхавин основават първата си технологична компания още в тинейджърските си години, като за целта взимат заем от 25 000 рупии (352 долара) от своя баща, пише profit.bg.

Компанията се насочва към създаването на имена на домейни. През следващите две десетилетия братята разширяват бизнеса и изграждат Directi – група от компании с интереси в множество сфери на бизнеса, включително технологии за Интернет реклама и онлайн разплащания.

Стойността на конгломерата се оценява на 1.4 милиарда долара. В края на миналата седмица братята Туракхия осъществиха продажбата на една от своите компании Media.net, която разработва технологии за Интернет реклама, на китайски консорциум за 900 млн. долара. Продажбата е третата най-голяма сделка от този тип, по данни на Bloomberg. Две години по-рано братята продават и друга част от Directi за 160 млн. долара.

Взети заедно двете продажби надхвърлят 1 млрд. долара, което, според Дивянк, е и причината пресата да ги обяви за най-новите членове на клуба на милиардерите. „Парите от продажбата ще влязат в общ тръст,“ каза още той, цитиран от Quartz India. “Ние не разграничаваме отделните бизнеси по това дали са мои или на Бхавин. Разглеждайте (Directi ) като един голям, семеен конгломерат“. Платформата разработена от Media.net е подобна на Google Adsense. Един от най-големите клиенти на компанията е американския уеб гигант Yahoo.