За истински среднощен кошмар в автобус на пътя София - Варна разказа варненка. Тя сподели как не само нейният живот, но и този на още 47 пътници бил сериозно застрашен заради безхаберието на автобусна фирма. Жената разказа как е протекло 11-часовото й кошмарно пътуване от столицата до морската такава.
Публикуваме целия разказ на пътничката, като заличава името на компанията, тъй като по случая най-вероятно вече върви проверка, пише „Петел”. 

"Искам да разкажа за поредната абсурдна и животозастрашаваща ситуация, в която попаднах, заедно с още 47 пътници.

На 29.07. от 20:30 ч трябваше да потегли автобус на фирма * от централна автогара София. Не беше съобщено на пътниците, че ще има закъснение от 50 минути, в последствие разбираме, че закъснението е системно на тази фирма, защото автобуса пристига от Атина. Но по-големия проблем и абсурд е, не само, че автобуса идва с огромно закъснение, но и че шофьора, с който ще пътуваме от София до Варна е шофирал 14 часа от Атина, видимо е изморен и неадекватен и няма друг колега, който да го придружи до Варна, както би следвало да бъде по закон.

Един от пътниците (една дама) е пътувала с шофьора от Атина и потвърждава, че той е шофирал. Качваме се, прибираме багажа, автобуса се пълни на половина и се установява, че са продадени повече билети, отколкото има места в автобуса, а шофьора сам се справя с проверката на билети и качването на багажа, казва: "Никой не иска да ми помогне от диспечарите в автогарата". След почти 2 часа закъснение идва друг автобус, в който се прехвърляме. Двамата шофьори (на първия и на пристигащия автобус за смяна) си разменят думи, колко изморени били, как не са спали и как нямат възможност за шофират.

Вече изключително притеснена започвам да звъня на номерата, които виждам на фирма * на билета и в автобуса (има номер за сигнализиране при проблеми). Съответно никой не ми отговаря в продължение на много време. Най-накрая имам късмет да се свържа и ми обясняват, че в никакъв случай няма да изпратят 2-ри шофьор, да подам жалба на сайта на фирмата. Е, да ама аз не съм сигурна, че ще имам късмета, да стигна до Варна, за да го направя, предвид състоянието на шофьора. Тогава решавам за звънна на 112 и след 3-тия сигнал, когато вече автобуса потегли и беше извън автогарата, една патрулна кола спря автобуса. Шофьорът дори не спря веднага, реакциите му бяха забавени. Оказа се, че 48 души трябва да чакаме 2 часа на сред пътя, за да проверят шофьора и тахографа на автобуса, което беше безсмислено, защото обяснихме, че автобуса, с който шофьора е пристигнал от Атина и е навъртял толкова километри е сменен, поради липса на достатъчно места, съответно няма как да видят, колко километра са изминати всъщност.

Районна полиция нямат почти никакви правомощия, затова чакахме да пристигне пътна полиция и след това около 30 минути - ДАИ. Когато дойдоха най-накрая ДАИ, ни забавиха още около час, написаха акт не на фирмата, а на шофьора, което е отново безобразно, защото си личеше, че човека е принуден да работи повече от колкото трябва и иска да си запази работното място. И какво се случи ли? ДАИ установиха (незнайно как), че шофьора е почивал 9 часа и може да бъде изпратен като втори придружител. Пристигна още един шофьор, който шофира отсечката София - В. Търново, след това слезе и отново шофьора от Атина продължи до Варна сам, което е незаконно, а за всички нас животозастрашаващо.

И така, в 7:30 сутринта пристигнахме слава Богу във Варна и имахме късмет, че не се случи нещо непоправимо. Пътуването ни отне общо 11 часа. Питам аз контролните органи кой и защо пое отговорност, да позволи на шофьора в такова нечовешко състояние да рискува живота на 48 души? На какво основание преценихте, че шофьора има почивка след като е пристигнал от Атина, след като има свидел, че това не отговаря на истината?

И сега какво!? Шофьорът е наказан, а работодателят му - без последствия. Хора, не пътувайте с тази фирма, защото е въпрос на късмет да пристигнете живи и здрави. Оказа се, че липсата на шофьори и закъсненията са практика. А всички, които са потърпевши - не се отказвайте да потърсите отговорност, да подадете сигнал на защита на потребителя 0700 111 22 и да потърсите неустойка (за връщане на сумата от билета)."