Хората на британската котка готвят в оперативен порядък компактен кросовър, по-малък от модела F-Pace. От гледна точка на конструкцията си той излиза малко от фирменния инжинерен подход, но определено има шансове за пазарен успех.
“Неправилноста” му е наследена от нелошия модел от миналото Jaguar X-Type, който ползваше платформата на Ford Mondeo с напречно разположение на силовия агрегат. 

Засега името на малкото “братче” на кросовъра Jaguar F-Pace се държи в тайна, а самата машина се “разхожда” във вид на “муле” с някои променени външни панели от F-Pace. Предполага се че шеф-дизайнерът на марката Ян Калъм и екипът му ще подходят към окончеталния вид на колата консервативно, адаптирайки фирмената стилистика към компактния автомобил. По интересно е не това, как новият кросовър ще изглежда отвън, а какво ще е опаковано вътре в него. 

Калъм вече сподели, че всеки модел стоящ в гамата под XE и F-Pace, ще изисква не надлъжно, а напречно разположение на силовия агрегат. Това означава, че новата кола няма да ползва платформата iQ[Al] на тези два модела, вложена и при XF, а тази на Range Rover Evoque и Land Rover Discovery Sport. Тази платформа явно ще се окаже дълговечна – смяната й е предвидена за 2022-а година. 

Базовите версии на новия модел ще ползват само предно задвижване, а по-горните и пълно. Едва ли ще са налице варианти с шест и осемцилиндрови мотори, но пък ще има хибридни силови задвижвания, включително и дизел-електрическо. Дебютът на новия малък SUV на Jaguar се очаква в края на 2018-а година. 

За новата кола се очаква добро пазарно представяне, въпреки изострената конкуренция в сегмента, където модели като Mercedes-Benz GLA и BMW X1 успяха да реализират през миналата година в Европа съответно 63 425 и 42 107 продажби.

Източник: auto-press.net