Един от основателите и председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи е Владимир Тодоров. Преди да се посвети на тази кауза, той работи няколко години в Комисията за финансов надзор и специализира във фондовите борси на Ню Йорк и Чикаго. След това провокиран от трагедията на пострадал при катастрофа близък човек, преобръща живота си, като го посвещава на хора, изпаднали в подобна ситуация, пише "Телеграф".
- Г-н Тодоров, след жалба от Асоциацията на пострадалите при катастрофи срещу разрешението ТИР-ове да са на пътя в петък и неделя, забраната бе въведена отново.

- Тка е. След като бе въведено разрешение ТИР-овете да се движат свободно по пътищата в страната в петък и неделя, ние в асоциацията получихме десетки жалби и сигнали от хора, които изразяват недоволството си от това. Освен това не бяхме поканени да участваме в работната група, взела решението, а традиционно участвахме предишни години. Решихме да действаме по няколко причини срещу промяната - случиха се много инциденти с ТИР-ове веднага след като получиха позволение да са постоянно из шосетата в България. Допълнително сме разгара на лятото и хората масово в петък пътуват са морето. Отделно гастербайтерите напоследък все по-често заспиват и правят ужасни катастрофи. Тръгват и 50 000 зърнопроизводители из пътищата и в обобщение обстановката става много тежка. Затова пуснахме жалба. Пътната агенция прие нашите аргументи и се възстанови старото положение, отменяйки тази заповед. Това е забраната, която я има от шест години насам. И тя не е нищо ново и извънредно. Просто се възстановява старото положение. В петък за три часа, а в неделя за пет часа на ТИР-вете им е забранено да пътуват.

- След забраната тираджиите как реагираха?

- Тираджиите подлудиха моя личен телефон. Отделно подлудиха колегите в офиса. С обиди, псувни и със заплахи.

- Какви заплахи?

- Щели да ни съдят, щели да препречват пътища и магистрали, щели сме да им фалираме бизнеса. Такива неща, които са несериозни, защото - пак казвам, тази забрана е от шест години. Тя важи до 15 септември. Т.е. остават само още 7 петъка. Забраната е 3 часа в този ден Това са общо 20 часа, в които няма да фалира нито един бизнес, нито някой ще забогатее неимоверно или ще загуби милиони. Когато говорим за човешки животи, нищо друго освен запазването им няма значение,

- Колко такива заплахи получихте?

- Няколко. И в офиса и на моя личен телефон. А псувните бяха изключително цветущи, започвайки с "Ти ли си тоя, заради който върнаха забраната?!".

- Споменахте, че много гастербайтери причиняват катастрофи у нас. Има ли данни за това колко инцидента с чужденци, пътиващи към Турция, са станали последния месец?

- Зачестиха тези катастрофи, да. Няма изготвена такава статистика, но само за ден наскоро имаше три тежки катастрофи с гастербайтери. Затова имаме една сериозна и интересна идея. Има един участък, който е много критичен - от Околовръстното в София до границата със Сърбия - ГКПП "Калотина"/ Иззехме данни от Областния КАТ и от Пътна полиция в София за броя на катастрофите на този път. Оказа се, че в частта, която е около Драгоман, където миналата седмица гастербайтер заспа и уби двама мотористи, от 14 до 44 км. за 2015 година има 7 загинали и 20 ранени. Това са само едни 30 километра.

- През последния месец протича инициативата ви с безплатното раздаване на видеорегистратори на шофьори. С тях те могат да снимат постоянно нарушенията на пътя и да ги предават на КАТ, за да бъдат санкционирани щраканатите на водачите. Колко клипа са направили доброволците за един месец?

- Имаме над 120 клипа, повечето от тях са изпратени в КАТ и ще има глоби за нарушителите. Интересното е, че има добри практики, Оказа се, че няма само безобразия на пътя. Един моторист буквално спасява пешеходец, опитващ се да пресече изключително бавно бул. "Сливница" в София на червено, докато колите минават на зелено. Жени шофьори пък показват, че могат да са толерантни на пътя и да дават предимство, да изчакват.

- Колко време още хората ще могат да вземат видеорегистратори безплатно?

- До септември. Има много желаещи, правим график, но всеки, който иска, е получил видеорегистратор. Така че всеки, който има желание, ще получи камера, дори и да е след края на септември.