Шведската компания Volvo вече предлага на клиентите си, които искат по-добра динамика от автомобила си, заводски тунинг от спортното подразделение Polestar. През лятото на миналата година Volvo придоби изцяло тунинг компанията Polestar, която прави така желаните шведски автомобили още по-пъргави и динамични. Марките Volvo и Polestar имат дълга история помежду си. Те започват да работят заедно в моторния спорт през далечната 1996 година, а през последните години засилиха партньорството си за да създадат автомобили, които са вълнуващи за шофиране, благодарение на високата си мощност и стабилното пътно поведение.

Отзад е постанен допълнително малък спойлер на багажника за оптимизиране на въздушния поток.

Отзад е постанен допълнително малък спойлер на багажника за оптимизиране на въздушния поток.

Компанията Polestar разполага с персонал от 50 души и е базирана в съседство на Volvo. Всички разработки и настройки се правят самостоятелно, а производството се осъществява в един от цеховете на самия завод на Volvo. Неотдавна шведите започнаха глобалните продажби на комплексните спортни пакети Polestar за три модела - S60, V60 и ХС60, които допълват авангардния дизайн на автомобилите. Разработени са четири различни пакета, които могат да се интегрират на всеки от двигателите на автомобила. Тунинг пакетите на Polestar правят всяко Volvo да изглеждат наистина зашеметяващо и да предлага повече динамика и мощност.

 

Джантите са 19-инчови алуминиеви олекотени с логото на Polestar, а гумите са Bridgestone Potenza.
Джантите са 19-инчови алуминиеви олекотени с логото на Polestar, а гумите са Bridgestone Potenza.

Един от най-желаните автомобили Volvo е луксозният бизнес и семеен седан S60. По-голямата част от клиентите поръчват модела с дизеловия двигател D5, тъй като желаят комбинация от динамично представяне и нисък разход на гориво. Всички, които обичат високия адреналин и ценят прецизната изработка, могат да поръчат S60 със спортен пакет на Polestar, който добавя повече мощност и сила, и превръща шофирането на Volvo S60 в необикновено изживяване.

 

В интериора са добавени спортни акценти като волан обшит с перфорирана кожа и алуминиеви педали.
В интериора са добавени спортни акценти като волан обшит с перфорирана кожа и алуминиеви педали.

На външен вид новото Volvo S60 Polestar се отличава с уникални визуални елементи, като спойлер на багажника за оптимизиране на въздушния поток, лайсни на вратите с емблемата на Polestar и капаци на страничните огледала за задно виждане боядисани в черен цвят. Колелата са с олекотени 19-инчови алуминиеви джанти с логото на Polestar, а гумите са Bridgestone Potenza, разработени за оптимално сцепление, по-прецизно управление, контрол и стабилност.

 

Спортните седалки са тапицирани с комбинация от кожа и алкатнара, зашити със сини шефове.
Спортните седалки са тапицирани с комбинация от кожа и алкатнара, зашити със сини шефове.

В интериора са добавени спортни педали, проектирани от Polestar и селектор на автоматичната трансмисия с емблемата на компанията. Преработката на шасито включва разработени от Polestar спортни пружини в син цвят, нови амортисьори и заякчена напречна щанга. Благодарение на новите пружини, S60 е понижен с 10 мм, което осигурява фини настройки на окачването, увеличава стабилността и изостря кормилното управление при шофиране.

 

На централният тунел има специален селектор на автоматичната трансмисия с логото на Polestar.
На централният тунел има специален селектор на автоматичната трансмисия с логото на Polestar.

Най-сериозни промени Volvo S60 Polestar е получило под предния капак. Мощността на двигателя е увеличена софтуерно от 225 на 233 к.с., а максималният въртящ момент е завишен от 470 на 500 Нм. Увеличените мощност и тяга значително подобряват еластичността на агрегата. Той осигурява по-пъргава реакция при натискане на педала на газта, което помага за по-прецизно шофиране и оптимизирана обратна връзка, например при изпреварване или шофиране по път със завои. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е намалено до 6,3 секунди.

 

С новите пружини шасито на S60 е понижено с 10 мм, което увеличава стабилността и изостря управлението.
С новите пружини шасито на S60 е понижено с 10 мм, което увеличава стабилността и изостря управлението.

Автоматичната 8-степенна скоростна кутия също е с фини настройки и качва предавките при по-висока скорост за по-бързо ускорение и по-прецизен отговор на командите на водача. Предавателните отношения също са били ефективно настроени за да се оптимизира работата на двигателя при средните обороти. По този начин е станало възможно да бъде избегната смяната на предавките в завои с висока скорост. Оптимизацията на агрегата D5 е насочена към подобряване на работата му при динамично шофиране, при изпреварване или по магистралата.

 

В режим Dynamic моторът на Volvo S60 Polestar мигновено откликва на натиска на педала на газта.
В режим Dynamic моторът на Volvo S60 Polestar мигновено откликва на натиска на педала на газта.

В режим Dynamic моторът на Volvo S60 Polestar мигновено откликва на натиска на педала на газта и тутакси сваля две-три предавки на трансмисията, за да се изстреля напред. Всяко превключване е съпроводено от сочен звук на изпускателната система Polestar, направена от неръждаема стомана, която оптимизира нивото на налягането в нея. Въпреки добавената мощност, Volvo S60 Polestar не консумира повече гориво и не отделя повече вредни емисии в сравнение със стандартния модел.

 

S60 Polestar е много пъргаво и вълнуващо при динамично шофиране по планински пътища със завои.
S60 Polestar е много пъргаво и вълнуващо при динамично шофиране по планински пътища със завои.

Седанът е със същата заводска гаранция и няма промяна на периодите между обслужванията. Подобрените динамични показатели в комбинация с модифицираната трансмисия, спортния въздушен филтър и дифузьора за оптимизация на въздушния поток под автомобила, са направили колата много по-пъргава при динамично шофиране и в заключение бих казал, че това е най-вълнуващото Volvo, правено досега.

Volvo S60 D5 Polestar

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

233 к.с. максимална мощност при 4250 об/мин

500 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

6,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на дизел

119 г/км емисии на СО2

126 374 лева цена на модела

Източник: "Монитор"