Задръстване в най-дългия тунел "Витиня" е причинил истински кошмар за шофьори и пътници. Това разказа читателка на БЛИЦ, която също била сред потърпевшите.
"На влизане във "Витиня" установих, че платното, което отива към морето, е затворено и всички коли премиват само от единия тунел. Беше страшно, задръстване, движехме се с 20 км в час, щях да умра и то буквално, защото в един момент се давех от газовете и не можех да дишам", разказва жената.
 
"В един момент се беше получила гъста мъгла от изпаренията на колите. Беше толкова наситено, че започна да ме дразни и да кашлям. В колата пред мен явно също са имали проблеми, защото беше спряла и разбрах, че пътуваща вътре жена с болно сърце е припаднала", разкрива още ужасената очевидка.
 
"Когато едната тръба на "Витиня" е затворена и ако се забави минаването, се образува пушек, много сериозен. Витиня е най-дългият тунел и всъщност никога не е била поставяна там вентилация. Това е опасно и затова препоръката ни е при задимяване в тунела или наложително спиране да се загасят двигателите, да се затворят плътно прозорците и да изчака на място", коментира пред БЛИЦ Красимир Костов от КАТ.
 
"Голяма част от шофьорите изобщо не го знаят. Най-глупавото нещо е всеки да спре колата и да излезе от автомобила и да види какво става. През това време този човек е изложен на концентриран дим, купето му се напълва с газ и дори да затвори прозореца, става вече късно. Много са некомпетентни, не гасят двигателя. Представете си да стане произшествие, да спрат движение. Смъртни случаи там не е имало, но хора с изострено състояние заради обгазяването - да", признава още Костов.
 
"Витиня“ е най-дългият тунел у нас - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.
 
Ремонтните дейности включват възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизалация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, ново LED осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване и т. н.
 
По време на строителните работи е необходимо шофьорите да карат внимателно и със съобразена скорост и да спазват стриктно въведената пътна сигнализация.
 
Алтернативният маршрут за пътуване по време на ремонтните работи от София за Ботевград е път I-1 - от 215-ти км до км 209+500 и обратно. Връзката на АМ „Хемус“ с първокласния път за пътуващите към Ботевград е при пътния възел при 30-ти км на автомагистралата, а за идващите от Ботевград - при 36-ти километър на АМ „Хемус“", съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура".
 
Мира НАЙДЕНОВА, БЛИЦ