Британският всъдеход Land Rover Discovery Sport дръпна три луксозни вагона с общо тегло 108 тона по железопътни релси в демонстрация на възможностите си за теглене. Компактният високопроходим модел успя да измине разстояние от 10 км през региона на Рейн в Северна Швейцария в ролята на локомотив, теглейки трите вагона.

Въпреки че според спецификацията си Discovery Sport може да тегли прикачен товар с максимална маса 2500 кг (2,5 тона), той беше в състояние да тегли композицията, която тежи над 60 пъти собственото му тегло. Тестваният Land Rover Discovery Sport е задвижван от дизеловия двигател Ingenium, осигуряващ мощност 180 к.с. и  430 Нм максимален въртящ момент.

Land Rover Discovery Sport дръпна три вагона с общо тегло 108 тона по железопътни релси.

Освен това Discovery Sport се възползва от редицата технологии на Land Rover, предназначени за теглене и създаване на тяга като системата Terrain Response, асистент за теглене, асистент за закачване на теглича и All Terrain Progress Control – полуавтономна система за офроуд шофиране, която автоматично управлява мощността от двигателя и спирачките за да изпълни сензационното предизвикателство. Това впечатляващо изпълнение съвпадна с обявяването на  Discovery Sport за победител в класа от 1700-1899 кг на престижните награди на автомобили за теглене Tow Car Awards в Обединеното кралство, на които Land Rover Discovery е обявен за „Най-добър автомобил за теглене на десетилетието”.

Discovery Sport успя да измине разстояние от 10 км в ролята на локомотив, теглейки трите вагона.

Изпитанието е подготвено от инженерите на Land Rover за да демонстрира ясно силата и възможностите на Discovery Sport с препратка към подобна демонстрация, изпълнена през 1989 г. при лансирането на неговия предшественик Discovery. Задвижващата система на автомобила остава непроменена, като единствената модификация е оборудването му с колела за релси, за да играят ролята на стабилизатори. За разлика от тегленето на Discovery през 1989 г., Discovery Sport изпълни впечатляващото теглене без помощта на предавки в ниския обхват, а вместо това използва свръхмодерната си 9-степенна автоматична скоростна кутия и технологията Terrain Response, за да генерира необходимата тяга.

На стандартния във всяко отношение Discovery Sport са монтирани железопътни колела.

Системата All Terrain Progress Control на Land Rover е използвана също по време на тегленето само с натискане на бутон за да увеличи максимално тягата при зададена скорост. Системата действа подобно на автопилот при ниска скорост и позволява на водача да се фокусира върху пътя отпред или върху релсите в този случай.

Източник: "Монитор"