Първоначалните информации от миналата седмица бяха, че споразумението ще бъде на стойност 10 милиарда долара. Скандалът избухна на 18 септември 2015 година, след като манипулациите на данните от тестовете за вредни газове при дизеловите автомобили на Фолксваген бяха огласени от Агенцията за защита на околната среда на САЩ. След това компанията призна, че над 11 милиона коли в света са оборудвани с "манипулиращи устройства", за да бъдат заобиколени контролните тестове, съобщи БНТ.
Според споразумението, което трябва да бъде внесено в съда тази вечер, германският автомобилен гигант ще задели до 10,03 милиарда долара за покриване на разходите, включително изкупуване на автомобили на цената преди избухването на скандала и компенсации за шофьорите с до 10 000 долара на кола за причинените проблеми, според източници, цитирани от Блумбърг. Сумата може да нарасне, ако автомобилопроизводителят не спази някои срокове.

Освен това Фолксваген ще плати 2,7 милиарда долара за глоби, наложени от Агенцията за защита на околната среда на САЩ и калифорнийската агенция за чист въздух. Компанията ще трябва да инвестира 2 милиарда долара в технология за чисти емисии. Очаква се автомобилопроизводителят да обяви споразумение с щати, включително Ню Йорк, за около 400 милиона долара.

Фолксваген е заделил близо 18 милиарда долара за покриване на разходите около скандала. Това включва делата в САЩ и на други места по света.

Източник на агенция Ройтерс посочва, че собствениците на автомобили на Фолксваген с двулитров дизелов двигател 2009-2015 година ще получат средно по 5000 долара като компенсации наред с цената на колата към септември 2015 година, преди избухването на скандала.

Предишните собственици ще получат половината от това, което получават настоящите собственици.

Собствениците ще получат същите компенсации, ако решат, че предпочитат автомобилът им да бъде поправен, в случай че американските регулаторни власти одобрят извършването на ремонти на един по-късен етап.