Софийската градска прокуратура изправя пред съда мъж за причиняване на смърт на спътника му при катастрофа. Обвиненият 44-годишен Г. Станчев ще отговаря за причиняване на смърт по непредпазливост при катастрофа с автомобил.
Инцидентът станал на 18 август 2015 г. около 21.00 часа. Шофьорът карал автомобил „Мерцедес Е230” по „Околовръстен път” в посока от ул. Суходолска” към „Филиповско шосе”, като се движел със скорост от порядъка на 100 км/ч.
 
Автомобилът имал шибидах, който бил отворен. На предната седалка до Станчев седял пострадалият, а отзад пътувал друг мъж, съобщават от пресцентъра на прокуратурата. И двамата мъже няколко пъти обърнали внимание на Станчев, че шофира бързо и превишава допустимата скорост. Казали му да намали, но той не го сторил и им отвърнал – „Гледай как върви колата”.
 
В един момент в района преди хотел-ресторанта „Езерото”, Станчев предприел изпреварване, а по пътя нямало неравности или дупки, участъкът бил равен с две ленти за движение. Предвид високата скорост, пострадалият отново извикал „Какво правиш?!”.
 
Шофьорът рязко завъртял волана, за да се върне в своята лента за движение, но изгубил контрол над автомобила и се ударил в бетонен блок на пътния банкет. При удара предното дясно колело изхвърчало, автомобилът се преобърнал на лявата си страна, по таван и дясна страна, и отново се върнал в нормално положение на останалите си три колела. При преобръщането му обаче тялото на пострадалия излетяло през шибидаха и паднало при мантинелата.
 
След като автомобилът спрял движение, станало ясно, че шофьорът и спътникът му, който се возел отзад, са добре, но липсвал третият мъж. Тогава и двамата излезли да го търсят и го забелязали да лежи по гръб до мантинелата.
 
В този момент случайно по пътя минала линейка, която транспортирала пострадалия до „Пирогов”. Там той починал вследствие на раните си от катастрофата.
 
При разследването не са установени технически причини, на които да се дължи инцидентът.
 
От изготвената комплексна медико-автотехническа експертиза става ясно, че причината за смъртта на мъжа, е открита черепно-мозъчна травма с увреждания на главния мозък.
 
Скоростта на автомобила преди загубата на напречна устойчивост е била от порядъка и не по-малко от 100 км/ч. Опасната зона за спиране на автомобила за конкретните пътни условия и скорост 100 кв/ч е 82 м, а при разрешената за населеното място скорост 50 км/ч е 29 м.
 
Предстои насрочване на делото в Софийския градски съд. /БЛИЦ