Чрез ясна визия и стратегия през следващите 5 години България има потенциал да привлече висок клас туристи. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред БНТ.
„От началото на годината – от януари до април месец, ръстът на чуждестранните туристи, които са посетили България е 11%, като само за април ръстът е 26%, спрямо 2014 година. Приходите от януари до март са между 6 и 7%”, отбеляза министър Ангелкова като уточни, че туристите са предимно от съседните ни страни - Гърция, Румъния, Македония и Турция.
 
„Най-голям бум има от Румъния, фокусирани по Северното Черноморие”, допълни тя. По думите ѝ, на база на всички анализи към момента заявеният интерес и ранните записвания са с много високи стойности и дават основание да се смята, че ще в България ще има един много добър летен сезон.
 
„Трябва да имаме предвид, че пазарът в момента е изключително динамичен особено от страна на един от най-големите ни целеви пазари - Русия, защото там се разчита на записвания в последния момент, заради промяната на курса на рублата”, коментира министър Ангелкова.
 
„Ние като държава предприехме абсолютно всички стъпки и продължаваме да работим в посока масова реклама и присъствие на този пазар. За момента средните данни на ранните записвания показват ръст от около 30% заявен интерес и ранни записвания от руснаци”, заяви тя, като допълни, че данните към момента говорят за 50% увеличение само на туристите от Урал.
 
„Надяваме се този интерес да се материализира”, добави Ангелкова. Тя отбеляза, че страната ни като дестинация е е позната с изключително добро съотношение на качество и цена, но стремежът на министерството е в следващите 5 години да бъде повишен профилът на туристи във високия сегмент, т. е. по-богатите.
 
„България има огромен потенциал и ние трябва да направим всичко възможно, за да го използваме и особено във високия сегмент, където има ниша. Това няма как да се случи с едно щракване на пръста, ще стане с ясна визия и стратегия, която да се следва последователно”, коментира министър Ангелкова.
 
„Водим разговори с големи хотелски вериги, които да стъпят на българския пазар. Длъжни сме от друга страна да създадем и условията за високо качество. В рамките до 5 години тези усилия ще дадат резултати, така както се случи в Хърватска, Италия, Испания”, посочи тя. „Имаме потенциал да реализираме всички видове продукти в сектор туризъм, за разлика от други държави”, допълни още министърът. Като част от мерките в тази насока тя даде за пример и въвеждането на доброволен етикет за качеството в хотелите и ресторантите от висока категория, който се предвижда да бъде включен в промените в Закона за туризма до края на годината.