Новото BMW Серия 7 дебютира през миналата година с впечатляващи иновации, като управление с жестове и дистанционно паркиране. Сега към тях BMW добавя най-мощният 3,0-литров редови 6-цилиндров дизелов двигател в света за моделите 750d xDrive и 750Ld xDrive, серийно оборудвани с двойно задвижване. Двигателят развива максимална мощност от 400 к.с. и максимален въртящ момент от 760 Нм.
Новият 6-цилиндров турбодизел за пръв път включва каскадно свръхпълнене с четири турбокомпресора, както и директно впръскване Common-Rail с максимално работно налягане над 2500 бара. Благодарение на технологичните акценти, мощността, еластичността и ефективността са повишени значително. Новото BMW 750d xDrive ускорява за 4,6 секунди от 0 до 100 км/ч. Това е подобрение на ускорението с 0,3 секунди в сравнение с предходния модел. Подобрената динамика се дължи най-вече на новата форма на каскадно пълнене, което вместо предишните три вече включва четири турбокомпресора.<br /> <br /> Това позволява още по-бързо повишаване на налягането на нагнетявания въздух при ниски обороти и много спонтанни реакции при натоварване още от обороти на празен ход. Новото поколение на най-спортния 6-цилиндров дизелов двигател в света развива максимална мощност от 400 к.с. при 4400 об/мин. Оптимизираната характеристика на мощността се изразява най-вече в ранното и бързо повишаване на въртящия момент, който още при 1000 об/мин е над 450 Нм и максималната му стойност от 760 Нм е на разположение между 2000 и 3000 об/мин. Високата и задържаща се дълго тяга на двигателя, както и идеално съгласуваната с нея 8-степенна трансмисия Steptronic осигуряват бурно увеличение на скоростта дори при високи скорости. Максималната скорост на моделите е електронно ограничена до 250 км/ч.<br /> <br /> Освен това в своя сегмент най-мощният монтиран някога в BMW дизелов двигател се отличава и с ненадминато изгодно съотношение между мощност и разход на гориво. Въпреки повишената с 19 к.с. респективно 5% мощност и по-високият с 20 Нм въртящ момент средният разход на гориво и емисиите са намалени с 11% спрямо предишните модели. Средният разход на гориво на новото BMW 750d xDrive и на новото BMW 750Ld xDrive са между 5,9 и 5,7 л/100 км, СО2 емисиите са между 154 и 149 г/км. Новият агрегат е оборудван със система за рециркулация на отработените газове не само за системата за високо, но и за ниско налягане на свръхпълненето. Тази мярка повишава коефициента на полезно действие на турбокомпресора и на целия двигател. Освен това по този начин се осигурява и понижение на емисиите на азотни оксиди при високо натоварване на двигателя. Моделите BMW 750d xDrive и BMW 750Ld xDrive ще се предлагат на пазара от юли 2016 година.<br /> <br /> <strong>Източник: &quot;Монитор&quot;</strong><br /> <br />