София, България
24 Май 2016, 17:26
28566 прочита
0 коментара
Общността на хора с изключително висок коефициент на интелигентност МЕНСА поиска в учебните програми на учениците да бъде включен час по мислене. Нововъведение първоначално ще се отнася за децата от IV до VII клас. Засега идеята е въведена само в едно частно училище в София, а от новата учебна година ще се преподава и в още три частни школа, където има по-голяма свобода за включването на нови предмети, обясниха Христо Радков и Милева Арав от общността пред „Bulgaria ON AIR”. При държавните училища процедурата е дълга и тромава.
“В момента, в който приключи учебната година за до VII клас, а това е 15 юни, ние сме изготвили програма, която ще внесем в Министерството на образованието и науката с предложение да се въведе този час в държавните училища. Все още нямаме разговори с министър Меглена Кунева и зам.-министър Диян Стаматов, защото чакаме да приключи експерименталната година докрай, за да знаем какво даваме”, каза Радков.<br />
<br />
По думите му училищата “произвеждат” доста неграмотни хора и проблемът е свързан с мисленето.<br />
<br />
„През последните 20-ина години материалът трябва да се наизусти, без да се разбере. Ние заради това предлагаме този час по мислене - не, за да се акцентира на предметите, които се преподават от другите часове, а на това децата да се замислят върху реални проблеми от живота и житейски ситуации. Да вникнат в същността на това нещо", обясни Радков.<br />
<br />
Милена Арав преподава "час по мислене" в частно столично училище. По думите й децата очакват с нетърпение да дойда часа.<br />
<br />
"Когато човек обмисли нещо предварително, той е по-трудно манипулируем. Тоест, когато можеш да направиш контрааргумент насреща, можеш да противостоиш, колкото и да е интересно предложението. Иначе си овца и действаш реактивно", добави Арав.<br />
<br />
Определено тези часове задържат вниманието на учениците и те дори понякога се карат кой първи да сподели мнението си, разказа тя.<br />
<br />
Да се въведе час по мислене е от изключителна важност, защото в крайна сметка достигнахме до нивото, при което имаме пълната информация за всичко. На учениците им трябва начин на мислене, подреждане и извличане на тази информация, а не просто зазубряне на определени факти. Това коментира директорът на 119 СОУ Симеон Ангелов.<br />
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
OЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Региони
Шофьор на камион се разсея за минутка под Аспаруховия мост и стана голяма беля
28 Март 2024, 22:14
Региони
Млад джигит лети с над 220 км/ч. по пловдивски булевард, а после... ВИДЕО
28 Март 2024, 22:08
0 Коментара: