8-годишният Боян Ганев, ученик от втори клас в обикновено столично СОУ, в саморъчно написано отворено писмо до министъра на образованието и науката Меглена Кунева от 3 май 2016 предлага промени в ученическия бележник и училищните правилници.
Още в началото на писмото си той поставя въпроса защо в ученическия бележник няма графа за похвали, а само за забележки, пише actualno.com. <br /> <br /> Веднага след това уточнява, че според училищните правилници забележката е вид наказание, и по този начин става ясно, че бележникът наред с оценките за успех, служи за записване единствено на лошите постъпки, а добрите такива се игнорират, понеже за тях място не е предвидено. <br /> <br /> По този начин текущо през учебната година се регистрират само лошите действия на учениците, от което за последните постоянно се напомня, а нерегистрирането на добрите води да тяхната бърза забрава. <br /> <br /> Според второкласникът това освен, че не е честно и не помага за добрите отношения в училището. Ученикът смята, че ако целогодишно системно се поощряват добрите постъпки, както се наказват лошите, това хем би намалило агресията между учениците, хем и самото ходене на училище би станало по-приятно за всички. <br /> <br /> По този начин и в масовия случай изреченото от учителя &bdquo;Дай си бележника!&rdquo; няма да звучи страшно. <br /> <br /> Накрая второкласникът завършва с надеждата, че отворената форма на неговото писмо ще предизвика вниманието на обществото и много хора, сдружения и организации публично ще дадат своята подкрепа за предложените от него промени в ученическия бележник и училищните правилници.<br /> &nbsp;